Sítě jednoho z nejbohatších Němců dominují českému maloobchodu. Lidl se dotáhl za Kaufland

Lidl

Lidl Zdroj: Blesk - Alexander Malachovský

Diskonty Lidl v Česku vykázaly ve finančním roce 2017/2018 rekordní zisk před zdaněním 5,1 miliardy korun, meziročně o 27 procent víc. Díky růstu tržeb o pětinu na 52,3 miliardy řetězec poskočil ze čtvrtého na druhé místo žebříčku největších tuzemských obchodníků, za Kaufland. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Majitelem obou řetězců je skupina Schwarz aktuálně druhého nejbohatšího Němce Dietera Schwarze.

Lidl loni očekával, že spuštění vlastního e-shopu v roce 2017 se výrazně promítne do obratu. Zájem zákazníků předčil očekávání. Velká poptávka je po módě a sportovním textilu.

Společnost letos plánuje vytvořit v Česku více než 700 nových pracovních míst, stejně jako loni. „V loňském roce jsme vytvořili více než 700 nových pracovních míst, a to jak díky aktivní podpoře zkrácených úvazků, tak i díky novým prodejnám. V loňském obchodním roce jsme jich otevřeli sedm a několik jich plánujeme i pro tento rok. V roce 2019 tak nabídneme přibližně 700 nových pracovních míst,“ uvedl tento týden ředitel společnosti Pavel Stratil.

Diskont má v Česku 243 prodejen a loni zaměstnával 6267 pracovníků. Asi 80 procent sortimentu prodává pod privátní značkou. Řetězec patří mezi největší tuzemské obchodníky spolu s firmami Tesco, Kaufland, Ahold a Penny Market. Lidl s Kauflandem patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz.