Starbucks testuje nový byznys: džusy a zdravou stravu

Starbucks, Evolution Fresh

Starbucks, Evolution Fresh

Americký kavárenský řetězec Starbucks zahájil největší expanzi mimo svoji tradiční oblast podnikání. Firma dnes otevírá první provozovnu nového řetězce Evolution Fresh, který bude zaměřen na čerstvé džusy a zdravé jídlo.

Starbucks zatím neupřesnil, kolik barů Evolution plánuje otevřít, jisté však je, že trhy budou pečlivě sledovat, jak oblíbeným se první bar stane. Nachází se v Bellevue, luxusním městě na východ od Seattlu, a prodávat bude čerstvé a balené ovocné a zeleninové šťávy, ovocné koktejly a jídlo jako wrapy, saláty a polévky. V nabídce budou také jídla pro vegany a vegetariány.

Starbucks loni v listopadu oznámil, že koupil za 30 milionů dolarů (nyní 555 milionů korun) v hotovosti producenta džusů Evolution Fresh a plánuje přijít s novým řetězcem zaměřeným na džusy a zdravou výživu. Analytici však upozorňují, že tato oblast je velmi roztříštěná a silně konkurenční a zisková marže džusových barů bude nižší než u kaváren.

Obliba čerstvých ovocných a zeleninových šťáv ve Spojených státech silně roste. Někteří spotřebitelé, kteří se zajímají o své zdraví, jimi nahrazují jídlo, jiní je pijí v rámci očistných diet, napsala agentura Reuters.

Společnost Starbucks byla založena v roce 1971. V současnosti má více než 17 tisíc provozoven v 57 zemích světa, včetně České republiky.