Tesco chce na Slovensku spustit prodej přes internet

Tesco

Tesco Zdroj: Richard Rames, E15

Maloobchodní řetězec Tesco chce na Slovensku prodávat zboží včetně potravin přes internet. Podobné záměry má i v ostatních zemích střední Evropy. Společnost ohlásila na Slovensku také další expanzi, ke stovce současných prodejen by za necelý rok mělo přibýt 25 obchodů. Informoval o tom portál Reality.etrend.sk.

Spuštění internetového obchodu britský řetězec již před časem ohlásil v Česku. Ještě letos by tam zákazníci měli mít možnost prostřednictvím počítače nakoupit čerstvé, mražené a trvanlivé potraviny a také drogistické zboží. Elektronický prodej už společnost zavedla v Británii, kde patří k nejvýznamnějším hráčům na trhu.

„Tam to funguje výborně, plánujeme to v krátké době zavést také zde, přesný termín jsme však ještě neurčili,“ řekl pro portál ředitel stavebního oddělení Tesco Stores ČR a SR Miroslav Friml. Tesco je v Česku i na Slovensku lídrem na maloobchodním trhu, v obou zemích provozuje hypermarkety, supermarkety, obchodní domy a čerpací stanice. Společnost zvýšila v uplynulém finančním roce na Slovensku tržby o desetinu na 1,17 miliardy eur (28,5 miliardy korun).

Internetové obchody s potravinami jsou v Česku i na Slovensku v současnosti spíše ojedinělé, většina velkých prodejců nabízí na internetu zejména spotřební zboží. Elektronickou prodejnu s potravinami zatím nemá žádný z velkých řetězců, provozují je spíše menší obchodníci.