Tesco pokračuje ve výprodeji aktiv, zbavilo se zahradních center Dobbies

Tesco Dobbies

Tesco Dobbies Zdroj: Profimedia.cz

Dobbies Garden Centres
ilustrační foto
Tesco v Polsku
3
Fotogalerie
Největší britská maloobchodní společnost Tesco se zbavila prodejce zahradního zboží Dobbies Garden Centres a prodala ho za 217 milionů liber (7,4 miliardy korun). Firma v rámci restrukturalizace odprodává řadu aktiv, aby se mohla soustředit na domácí trh prodeje potravin.

Tesco koupilo Dobbies v roce 2007 a udělalo z něj druhého největšího specializovaného prodejce zahradního zboží v Británii. Firma nyní provozuje 35 zahradních center a několik atrakcí typu skleníku Plantasia u Coventry. V posledním finančním roce přispěl podnik k zisku Teska 17 miliony liber, uvedla agentura Reuters.

Tesco prodalo Dobbies skupině investorů vedené firmami Midlothian Capital Partners a Hattington Capital. „Jsem přesvědčen, že tato dohoda zajistí Dobbies skvělou budoucnost a našim britským maloobchodním aktivitám umožní zaměřit se na základní silné stránky,“ uvedl k transakci šéf Teska Dave Lewis.

Minulý týden se Tesco dohodlo na prodeji svého tureckého řetězce supermarketů Kipa a své britské sítě restaurací Giraffe. Loni Tesco prodalo své jihokorejské aktivity za 6,1 miliardy dolarů (146 miliard Kč). Firmě tak zůstaly v zahraničí aktivity už jen ve střední Evropě, Irsku, Thajsku a Malajsii.

Lewis, který nastoupil v roce 2014, se zaměřuje na oživení domácích aktivit společnosti a chce také snížit zadluženost. Tesco se za Lewisova vedení vymaňuje z krize, do níž se firma dostala v roce 2014 kvůli chybám v účetnictví. Domácí tržby a zisky firmy i dalších britských prodejců potravin také v posledních letech podkopává cenová válka, kterou v Británii vyvolala agresivní expanze německých diskontních řetězců Aldi a Lidl.

Tesco v prvním čtvrtletí vykázalo první růst provozního zisku za čtyři roky a první růst tržeb na domácím trhu za více než tři roky. Akcie firmy letos mírně posilují, v meziročním srovnání jsou ale stále o 27 procent níže. Tesco je třetím největším řetězcem obchodů na světě. Na český trh firma vstoupila v roce 1996.