Tesco už má prodejen dost, pustí se do jejich rekonstrukce

Generální ředitel společnosti Tesco David Morris

Generální ředitel společnosti Tesco David Morris

Pro tuto chvíli konec velkého navyšování počtu prodejen, na řadě jsou investice do renovací stávajících obchodů. Stejně jako další rozvoj prodeje přes internet. Takto na prvním setkání s českými novináři představil strategii tuzemského řetězce Tesco generální ředitel David Morris.

„Budeme zlepšovat a oživovat stávající obchody tak, aby byli pro zákazníky atraktivnější,“ uvedl šéf Teska. Kolik peněz firma do obchodů nalije, Morris neupřesnil. Akcie Teska se obchodují na londýnské burze a její dcery se proto s ohledem na pravidla trhu vyhýbají komentování čísel o svém hospodaření a investicích.

Oživením už prošly velké obchody nad 3000 metrů čtverečních, nyní jsou na řadě menší provozovny. Jedním z pionýrů v kategorii renovovaných středně velkých prodejen je supermarket ve středočeských Milovicích.

Kromě modernizace obchodní sítě chce řetězec rovněž takzvaně optimalizovat plochu některých svých obchodů. Jinými slovy tam, kde jsou prodejny zbytečně velké, je zmenší. „První optimalizaci jsme uskutečnili v Karlových Varech, kde jsme zmenšili obchod z 9000 na 5000 metrů čtverečních,“ poznamenal Morris. Uvolněné plochy Tesco dále pronajímá. V Karlových Varech mimo jiné módní síti C&A.

Sázka na internet

Další růst si původem britský řetězec slibuje od prodejů potravin přes internet, které ve své branži spustil jako první před rokem a půl. Po Praze, části středních Čech a Brněnsku začne během několika měsíců prodávat přes web také v Hradci Králové. Tesco nyní v České republice provozuje přes půl milionu metrů čtverečních obchodních ploch. Konkrétně to znamená 229 obchodů, sedm obchodních center a 19 čerpacích stanic.

Tržby českého Teska za prodej zboží se ve finančním roce končícím v únoru 2012 zvýšily meziročně o sedm procent na zhruba 45 miliard korun. Přibližně stejně se však snížil provozní zisk řetězce, a to na 643 milionů. Zisková marže kolem 1,5 procenta ilustruje tvrdé konkurenční prostředí, které v tuzemském maloobchodu panuje.