Tesco v Česku prodělalo další čtyři miliardy. Nepomohly ani vyšší tržby

Tesco - ilustrační foto

Tesco - ilustrační foto Zdroj: Pinkas Martin/Euro

Obchodní řetězec Tesco v Česku ve finančním roce 2014/2015 vykázal ztrátu 3,9 miliardy korun. V předchozím účetním obdobím společnost prodělala také téměř čtyři miliardy korun. Tržby řetězce loni stouply o 1,1 procenta na 41,7 miliardy korun. Hospodářské výsledky za loňský rok zahrnují mimořádné odpisy majetku, řekl mluvčí řetězce Václav Koukolíček.

„Jsme v procesu transformace našeho podnikání v České republice, vytvořili jsme jednu obchodní jednotku ve střední Evropě a jak dokazují naše pololetní výsledky, meziroční tržby rostly na všech středoevropských trzích,“ dodal Koukolíček.

Tesco letos zavedlo jednotný řídicí tým pro oblast střední Evropy. Prodejny v Česku, na Slovensku, v Maďarsku a Polsku tak mají vedení v Praze.

Tržby českých obchodů Tesco včetně prodejů pohonných hmot dosáhly v aktuálním první finančním pololetí 20,8 miliardy korun, meziroční srovnání firma neuvedla. V celé střední Evropě řetězec zvýšil meziročně tržby bez prodejů pohonných hmot o 3,2 procenta.

„V průběhu (finančního) roku končícího 28. února 2015 byla spotřebitelská poptávka ovlivňována lehce se zlepšující důvěrou spotřebitelů a jejich příjmy i přes pouze mírný nárůst cenové hladiny,“ uvádí firma ve zprávě.

Objevují se spekulace o budoucnosti řetězce na trzích střední Evropy. Slovenský portál Aktuality.sk v září uvedl, že investiční fond Hartenberg, jehož spoluzakladatelem je český ministr financí Andrej Babiš, vyjednává o koupi prodejen Tesco v Česku a na Slovensku. Fond ani české zastoupení Tesco informaci nekomentovaly, Babiš ještě na jaře popřel zájem o získání části Teska.

Britské Tesco vstoupilo na český trh v roce 1996, nyní provozuje 203 obchodů a podle svých internetových stránek zaměstnává v ČR téměř 14 tisíc lidí. Tesco je největší maloobchodní společností v Británii a třetím největším maloobchodním prodejcem na světě.