Tržby internetových obchodů před Vánoci vzrostly na 18 miliard

Nakupování vánočních dárků po internetu

Nakupování vánočních dárků po internetu Zdroj: profimedia.cz

Předvánoční tržby českých internetových obchodů v souladu s odhady meziročně stouply o 18 procent na téměř 18 miliard korun. Zhruba miliardu korun Češi v posledním čtvrtletí letošního roku utratili za nákupy na slevových serverech. Vyplývá to z údajů Asociace portálů hromadného nakupování.

Popularita online obchodů se podle odborníků bude zvyšovat i nadále. „V roce 2013 očekáváme pokračování trendu přesunu zákazníků z offline světa do světa online. Dá se předpokládat další dvouciferný růst tržeb jak na internetu celkově, tak na slevových portálech,“ uvedl Michal Hardyn ze slevového srovnávače TopSleva.cz.

Tržby slevových portálů letos poprvé překonaly hranici tří miliard korun. Jejich význam v rámci internetového nakupování by měl i nadále posilovat. „Předpokládáme, že tržby v příštím roce se budou pohybovat okolo 3,5 až čtyř miliard, takže podíl slevových portálů na celkovém online obratu se bude zvyšovat,“ odhadl Hardyn.

Vyšší hodnotu nákupů si ale mezi sebou rozdělí méně portálů, kterých je nyní asi 120. „Tento počet určitě klesne hluboko pod 100 a dominantní pozici získá cca deset největších hráčů,“ předpověděl David Antić z Asociace portálů hromadného nakupování.

Tržby vyšší než milion korun měsíčně podle něj nyní inkasuje jen asi 20 až 25 slevových portálů. „Tržby přesahující deset milionů korun měsíčně pak má maximálně pět slevových portálů,“ dodal Antić.

K dalším trendům má v příštím roce patřit zvyšování kvality. „Portály, které na vysoce konkurenčním trhu budou chtít uspět a udržet se ve špičce, budou muset garantovat a pojistit své vouchery a zkvalitnit reklamační oddělení,“ uvedl Hardyn.

Dodal, že nadále bude pokračovat odklon od lokálních služeb, jakými jsou například masáže, studia krásy nebo restaurace směrem ke kvalitním produktům. „Z těch se určitě stane jednoznačně nejrůstovější odvětví slevového byznysu,“ uzavřel Hardyn.

Tuto strategii potvrdil slevový portál Seznam TIP, který provozuje tuzemská internetovou jednička Seznam.cz. Portál od ledna 2013 omezuje nabídky na služby se slevou a naopak očekává navýšení prodejů u slevových nabídek na dovolené, hotelové pobyty, zboží a značkovou módu.