Upravené výsledky Grouponu jsou před vstupem na burzu mnohem skromnější

Groupon

Groupon

Slevový gigant Groupon chce dostát svému závazku a zahájit veřejnou nabídku akcií, ale načasování zatím zůstává nejisté. Groupon před oddáleným primárním úpisem akcií (IPO) výrazně upravil své finanční výsledky za loňský rok – původně uváděné příjmy 713,4 milionu dolarů snížil o více než polovinu, na 312,9 milionu dolarů. Groupon také oznámil, že po pěti měsících odchází výkonná „dvojka“ ve firmě, Margo Georgiadisová, zpět ke svému dřívějšímu zaměstnavateli – Google.

Kdy tedy dojde k úpisů akcií největší slevové společnosti není jasné, protože regulační orgány SEC se rozhodly přezkoumat IPO dokumenty společnosti mnohem agresivněji, než se původně očekávalo.

Problém je v tom, že Groupon jako příjem vykazoval celou částku z prodaného kuponu. Jestliže prodal kupon za deset dolarů, započítal si deset dolarů jako příjem, i když část peněz obratem poukazoval provozovatelům služeb nebo prodejcům zboží. Nyní upravené výsledky už zahrnují pouze provizi, kterou prodejem kuponů společnost získá.

Podklady ke vstupu na burzu které měly regulační orgány od Grouponu k dispozici, neobsahovaly tradiční výkaz zisků a ztrát, ale podle nového ukazatele, tzv. „upraveného CSOI“ firma loni vydělala 60,6 milionu dolarů. Po připočtení obrovských částek vydaných na marketing a akvizici jiných firem však vychází ztráta přes 413 milionů.

Groupon se usadil v Dánsku

Minulý týden Groupon oznámil spuštění svého nového slevového protálu v Dánsku. Prostřednictvím Grouponu dánští klienti moci využívat nabídek místních firem zatím ve čtyřech největších dánských městech – Kodani, Arhusu, Alborgu a Odense. V Česku fungují desítky slevových severů, Groupon tu však zatím nepůsobí.