Výrobci pizzy válčí o byznys v metru | E15.cz

Vše o netradičních investicích

Vše o netradičních investicích Vstoupit do speciálu

Válka pizzařů. O byznys v pražském metru spolu bojují dvě společnosti

Jiří Liebreich

Jiří Liebreich

Stánky nejrozšířenějšího prodejce pizzy v pražském metru čeká v příštím roce razantní proměna. Společnost Pizza Company investuje do změny vzhledu dvaceti poboček včetně loga deset milionů korun. Hlavním důvodem je vyostřený konkurenční souboj s řetězcem KM Pizza, který provozuje dvanáct poboček.

„KM Pizza od nás zcela zkopírovala vzhled provozoven, aby zákazník nedokázal firmy odlišit. Stále nám přetahuje zaměstnance, skrze které krade receptury, výrobní procesy a ekonomická data,“ tvrdí majitel Pizza Company Lukáš Svoboda. „Proto chystáme revoluční změny, aby zákazník snadno poznal, zda nakupuje u nás, nebo u konkurence,“ dodává s tím, že s ostatními obchodníky potíže nenastaly.

Společnost KM Pizza se proti nařčení konkurenta ohrazuje. „Jsou vedena snahou nás poškodit u zákazníků. Je zarážející, že se pan Svoboda nedomáhá svých práv soudní cestou namísto několikaleté snahy o očerňování našeho dobrého jména,“ uvedl jednatel KM Pizza Karel Kabele. Firma připravuje blíže nespecifikované trestní oznámení na Pizza Company.

Banální gastrokoncept zabral. Česká hranolkárna nepřestává expandovat do dalších měst

Soupeření je stále dražší i pro ostatní prodejce. Kromě nevyhnutelných investic do provozu se zvyšují nájmy, které provozovatelé platí pražskému dopravnímu podniku. Ten na jaře zdvojnásobil jejich výši i povinné vstupní kauce. Nájem komerčního prostoru ve stanicích, kterými prochází nejvíce cestujících, tak stojí přes sto tisíc korun měsíčně. Také díky tomu se letos tato část příjmů DPP vyšplhala na rekordních 218 milionů korun. „Prudce stoupla cena nájemného, konkurenční prostředí se výrazně přiostřilo. Navíc přicházejí velcí a silní hráči ze zahraničí,“ dodává Svoboda.

Jedním z nich je americký řetězec Domino’s Pizza, který do Česka přišel letos. První prodejny otevřel v Brně, další mají následovat v Praze. V metropoli už působí americký franšízový řetězec Pizza Hut, který se soustřeďuje na prodej ve velkých obchodních centrech. Blíže neupřesněné expanzivní plány do Evropy oznámil také rychle rostoucí ruský gigant Dodo Pizza.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!