Veletrhy v Česku přilákaly loni méně firem i návštěvníků

brněnské výstaviště

brněnské výstaviště Zdroj: Veletrhy Brno

Počet firem, které se účastní tuzemských výstav a veletrhů, se loni meziročně snížil o 11 procent na 22 432, návštěvníků na tyto akce přišlo 2,77 milionu, což je o 200 tisíc méně než předchozí rok. Množství pořádaných veletrhů nicméně stouplo o 19 na 273.

„Výsledky českého veletržního průmyslu za rok 2013 prokázaly, že přes problémy ekonomiky si veletrhy pozici v rámci marketingového mixu uhájily a jsou vnímány jako důležitý nástroj pro obchodní strategii firem,“ prohlásil předseda Společenstva organizátorů veletržních a výstavních akcí (SOVA) Jan Novotný.

Podle něj se loni podařilo stabilizovat výstavní plochu, která dosáhla celkem 853 856 metrů čtverečních.

„Důležitým ukazatelem v tomto směru je však počet všech vystavujících firem, který kromě přímých vystavovatelů zahrnuje i takzvané zastoupené firmy, tedy ty, které se fyzicky prezentovaly v rámci expozice přímého vystavovatele. Při tomto pohledu počet zúčastněných firem neklesá, naopak – oproti roku 2012 vykazuje významný nárůst z předloňských 26 359 na loňských 30 062,“ zdůraznil Novotný.

Největšími organizátory veletrhů v ČR zůstaly Veletrhy Brno a Výstaviště České Budějovice, jejichž akce loni navštívilo více než půl milionu lidí. Následovaly firmy ABF - Veletržní správa s 339 912 návštěvníky a Incheba Expo Praha s 208 887 návštěvníky.

Počty vystavovatelů a návštěvníků na výstavách a veletrzích v ČR
Výstavní plocha v m² Počet vystavovatelů Počet návštěvníků
2013 853 856 22 432 2 767 229
2012 892 537 25 198 2 970 595
2011 922 915 28 293 3 096 713
2010 863 889 31 345 2 950 405
2009 816 554 28 458 2 717 869