„Výsledky českého veletržního průmyslu za rok 2013 prokázaly, že přes problémy ekonomiky si veletrhy pozici v rámci marketingového mixu uhájily a jsou vnímány jako důležitý nástroj pro obchodní strategii firem,“ prohlásil předseda Společenstva organizátorů veletržních a výstavních akcí (SOVA) Jan Novotný.
Podle něj se loni podařilo stabilizovat výstavní plochu, která dosáhla celkem 853 856 metrů čtverečních.
„Důležitým ukazatelem v tomto směru je však počet všech vystavujících firem, který kromě přímých vystavovatelů zahrnuje i takzvané zastoupené firmy, tedy ty, které se fyzicky prezentovaly v rámci expozice přímého vystavovatele. Při tomto pohledu počet zúčastněných firem neklesá, naopak – oproti roku 2012 vykazuje významný nárůst z předloňských 26 359 na loňských 30 062,“ zdůraznil Novotný.
Největšími organizátory veletrhů v ČR zůstaly Veletrhy Brno a Výstaviště České Budějovice, jejichž akce loni navštívilo více než půl milionu lidí. Následovaly firmy ABF - Veletržní správa s 339 912 návštěvníky a Incheba Expo Praha s 208 887 návštěvníky.
Počty vystavovatelů a návštěvníků na výstavách a veletrzích v ČR | |||
---|---|---|---|
Výstavní plocha v m² | Počet vystavovatelů | Počet návštěvníků | |
2013 | 853 856 | 22 432 | 2 767 229 |
2012 | 892 537 | 25 198 | 2 970 595 |
2011 | 922 915 | 28 293 | 3 096 713 |
2010 | 863 889 | 31 345 | 2 950 405 |
2009 | 816 554 | 28 458 | 2 717 869 |