Zájem o švýcarské hodinky klesl, částečně kvůli Applu

Objem vývozu švýcarských hodinek klesl meziročně o 1,6 procenta na 1,47 miliardy švýcarských franků (1,5 miliardy dolarů). Tamní Federace hodinářského průmyslu uvedla , že export hodinek s cenou pod 200 franků klesl o 13 procent, zatímco segment hodinek v hodnotě 200 až 500 franků se propadl o 24 procent.
„Je patrné, že Apple Watch vytvořily tlak na levný a střední segment,“ komentoval Jon Cox, analytik Kepler Cheuvreux v Curychu.
Export jednotlivých segmentů švýcarských hodinek (ve švýcarských francích)
Export navíc komplikuje silný švýcarský frank i znatelný pokles na klíčových asijských trzích, jako je například Čína nebo Hong Kong. „Rozkolísaný čínský trh situaci zrovna nepomáhá,“ dodal Cox.
Vývoz hodinek, které tvoří zhruba desetinu celkového vývozu Švýcarska, poklesl v prvních osmi měsících letošního roku o 1,2 procenta.
Stav na klíčových trzích (ve švýcarských francích)
Švýcaři chystají své vlastní chytré hodinky
Apple svým vstupem do oboru proměnil trh a přinutil švýcarské značky reagovat vlastními chytrými hodinkami. Své smartwatch už nyní plánují například firmy Movado Group, Frederique Constant nebo Mondaine. Zájem o oblast smartwatch už dříve oznámil i renomovaný výrobce TAG Heuer, který na jaře ohlásil spolupráci s Googlem a Intelem.