Zmrzlináři a nápojáři trhají rekordy. Prodeje rostou o desítky procent

Zmrzlina vlétě nemá chybu. Ilustrační foto

Zmrzlina vlétě nemá chybu. Ilustrační foto Zdroj: Archiv E15

ČTK
Tradiční letní obchodníci si kvůli vedru mnou ruce. Alespoň někdo. Prodeje nealkoholických nápojů a zmrzlin v posledních dnech rostou až o desítky procent. Nárůst prodejů hlásí také výrobci piva, především u lehčích piv a v Česku stále oblíbenějších radlerů.

Vyplývá to z ankety ČTK mezi výrobci a obchodníky. „V červenci jsme proti loňskému červenci zaznamenali 19procentní nárůst prodeje zmrzlin Algida a Míša, a to jak na dřívku tak i vaničkové varianty,“ uvedla manažerka zmrzlin koncernu Unilever Kateřina Torová. Kromě tepla přispělo k růstu rozšíření nabízených variant zmrzliny Míša, která je v Česku dlouhodobě nejoblíbenější.

„Letošní rok je plný extrémů počasí, což je v prodejích piva vždy znát. Momentální velmi teplé týdny nám tak v prodejích piva aspoň částečně kompenzuje chladné a deštivé jaro,“ řekl mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík. Meziměsíční nárůst prodejů je podle Barvíka v řádu desítek procent.

Při současných vedrech se podle něj zároveň potvrzuje pravidlo omezené konzumace alkoholických piv při vyšších teplotách během dne. Lidé dávají přednost lehčím či nealkoholickým pivům nebo pivním mixům.

„Tradiční posezení u piva přichází na řadu až večer, kdy se pravidelně zaplňují letní zahrádky hospod a restaurací,“ podotkl.

Rekord i u sodovkářů

Podle obchodního ředitele Sodovkárny Kolín Pavla Vavrušky si letošní počasí pohrává také s výrobci limonád. „Standardně sezóna točené limonády začíná již od dubna, v letošním roce se však kvůli špatnému počasí opozdila o dva měsíce,“ uvedl.

Na druhou stranu příchod horkého počasí v červenci zvýšil poptávku po produkci druhého největšího tuzemského výrobce sudových limonád na rekordní hodnoty.

„Za poslední měsíc registrujeme navýšení poptávky po sudové limonádě o deset procent,“ poznamenal Vondruška. Navýšení se nezdá na první pohled jako výrazné, neboť loňský červenec se také teplotně vydařil. „Přesto bude letošní červenec nejlepším měsícem v historii firmy,“ dodal.

V obchodech řetězce Tesco vzrostla v minulém týdnu poptávka po nápojích ve srovnání s běžným týdnem o 40 procent i více. Například prodej nealko piva vzrostl o pětinu, radlerů o 35 procent.

„Největší nárůst jsme zaznamenali u neochucených neperlivých velkých balení, je to více než 100 procent,“ řekl mluvčí řetězce Jiří Mareček.

Máte rádi zmrzlinu? Poradíme vám, jak si doma připravit tu nejlepší