Akademie věd odhaluje svět zázraků | E15.cz

Akademie věd odhaluje svět zázraků

Na zdraví Akademie věd ČR
Na zdraví Akademie věd ČR
• 
ZDROJ: Repro Strategie

Strategie, Petr Novotný

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Akademie věd ČR spustila nevídaně rozsáhlou imagovou kampaň „Můj svět zázraků“ na oslavu 125. výročí založení. Komunikační koncept využívá jednoduchý a srozumitelný styl, který prezentuje hravým způsobem zajímavá fakta, objevy a úspěchy instituce.

„Naším cílem bylo ukázat atraktivní cestou veřejnosti, že Akademie věd je všude kolem nás, aniž bychom si to uvědomovali, a že její výstupy nám ulehčují a zpříjemňují život,“ řekla Strategii Kateřina Sobotková, ředitelka Divize vnějších vztahů Střediska společných činností Akademie věd ČR. Pod jejím vedením se také zrodila myšlenka a stěžejní obrysy komunikační strategie, na kampani nicméně Akademie spolupracuje i s grafickým studiem Magic Hole.

„Prioritou pro nás byla poutavá a srozumitelná rétorika, spojená s minimalistickou a snadno zapamatovatelnou grafikou, která bude ikonicky provázet celý rok oslav. Vycházeli jsme z osvědčených formátů propagačních kampaní k popularizačním aktivitám Akademie věd, které jsme realizovali v uplynulých letech, jako byly Otevřená věda či Týden vědy a techniky,“ pokračuje Sobotková. To však byly jednorázové eventy – takto masivní kampaň Akademie dosud nerealizovala.

Karel Hynek Mácha už je také online Autor: Repro Strategie
Jaroslav Heyrovský se blejsknul Autor: Repro Strategie
A TO JSTE VĚDĚLI? Sdělení kampaně Akademie věd je jednoduché, jeho zpracování přitom nápadité a účinné

Lví podíl na tom má skupina PPF, která je generálním partnerem oslav a bez jejíž podpory by podobně velká akce nevznikla. „S finančními prostředky totiž jinak musíme nakládat velmi uvážlivě,“ zdůrazňuje Sobotková. PPF hradí velkou část nákladů na výlep a pronájem reklamních ploch, videomapping a celou řadu připravovaných aktivit. S Akademií spolupracuje v oblasti PR aktivit vůbec poprvé.

Oslavy 125. výročí založení Akademie věd ČR začaly v březnu videomappingem na Národní třídě v Praze

Umění vědy
Kampaň Akademie věd (AV ČR) využívá outdoor doplněný o televizi, rozhlas a online (kde se soustředí zejména na microsite Umenivedy.cz).
V outdooru ji potkáte na CLV, na tramvajích, posterech v metru či billboardech a dalších velkoformátových plochách. Kampaň je nejvýraznější v Praze, ale pokrývá i další regiony, ve velkých městech se zaměřuje na nádraží a jejich okolí.
Výroční oslavy odstartoval už na konci března videomapping na Národní třídě v Praze, od dubna na něj navázala první vlna kampaně, která potrvá až do června. Druhá poběží od září do listopadu.
„S Českou televizí připravujeme minipořady o Akademii věd, které budou vysílány na podzim tohoto roku,“ řekla Strategii Kateřina Sobotková z AV ČR. Mediální tváří 125. výročí akademie je Marek Eben.

Autor: Strategie, Petr Novotný

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.