Akademie věd odhaluje svět zázraků

Na zdraví Akademie věd ČR

Na zdraví Akademie věd ČR Zdroj: Repro Strategie

Strategie , Petr Novotný
Akademie věd ČR spustila nevídaně rozsáhlou imagovou kampaň „Můj svět zázraků“ na oslavu 125. výročí založení. Komunikační koncept využívá jednoduchý a srozumitelný styl, který prezentuje hravým způsobem zajímavá fakta, objevy a úspěchy instituce.

„Naším cílem bylo ukázat atraktivní cestou veřejnosti, že Akademie věd je všude kolem nás, aniž bychom si to uvědomovali, a že její výstupy nám ulehčují a zpříjemňují život,“ řekla Strategii Kateřina Sobotková, ředitelka Divize vnějších vztahů Střediska společných činností Akademie věd ČR. Pod jejím vedením se také zrodila myšlenka a stěžejní obrysy komunikační strategie, na kampani nicméně Akademie spolupracuje i s grafickým studiem Magic Hole.

„Prioritou pro nás byla poutavá a srozumitelná rétorika, spojená s minimalistickou a snadno zapamatovatelnou grafikou, která bude ikonicky provázet celý rok oslav. Vycházeli jsme z osvědčených formátů propagačních kampaní k popularizačním aktivitám Akademie věd, které jsme realizovali v uplynulých letech, jako byly Otevřená věda či Týden vědy a techniky,“ pokračuje Sobotková. To však byly jednorázové eventy – takto masivní kampaň Akademie dosud nerealizovala.

Karel Hynek Mácha už je také onlineKarel Hynek Mácha už je také online | Zdroj: Repro StrategieJaroslav Heyrovský se blejsknulJaroslav Heyrovský se blejsknul | Zdroj: Repro StrategieA TO JSTE VĚDĚLI? Sdělení kampaně Akademie věd je jednoduché, jeho zpracování přitom nápadité a účinné

Lví podíl na tom má skupina PPF, která je generálním partnerem oslav a bez jejíž podpory by podobně velká akce nevznikla. „S finančními prostředky totiž jinak musíme nakládat velmi uvážlivě,“ zdůrazňuje Sobotková. PPF hradí velkou část nákladů na výlep a pronájem reklamních ploch, videomapping a celou řadu připravovaných aktivit. S Akademií spolupracuje v oblasti PR aktivit vůbec poprvé.

Oslavy 125. výročí založení Akademie věd ČR začaly v březnu videomappingem na Národní třídě v Praze

Umění vědy
Kampaň Akademie věd (AV ČR) využívá outdoor doplněný o televizi, rozhlas a online (kde se soustředí zejména na microsite Umenivedy.cz).
V outdooru ji potkáte na CLV, na tramvajích, posterech v metru či billboardech a dalších velkoformátových plochách. Kampaň je nejvýraznější v Praze, ale pokrývá i další regiony, ve velkých městech se zaměřuje na nádraží a jejich okolí.
Výroční oslavy odstartoval už na konci března videomapping na Národní třídě v Praze, od dubna na něj navázala první vlna kampaně, která potrvá až do června. Druhá poběží od září do listopadu.
„S Českou televizí připravujeme minipořady o Akademii věd, které budou vysílány na podzim tohoto roku,“ řekla Strategii Kateřina Sobotková z AV ČR. Mediální tváří 125. výročí akademie je Marek Eben.