Výkonnostní agentura Performics sledovala prostřednictvím svého patentovaného nástroje Socialtools v období od 1. 9. do 19. 10. 2014 aktivitu klíčových politických stran na sociálních sítích. Z výsledků analýzy vyplývá, že na Facebooku je králem jednoznačně hnutí ANO. Tradiční polické strany TOP 09, ODS, Strana svobodných občanů a ČSSD byly naopak aktivní na Twitteru, kde ANO nekomunikovalo vůbec.
Na Facebooku bylo během komunálních a senátních voleb nejaktivnější hnutí ANO, které právě během října předstihlo co do počtu fanoušků stránky TOP 09, které byly dlouhou dobu lídrem. ANO v době voleb získalo více než 10 tisíc nových fanoušků, TOP 09 necelých 5,5 tisíce.
Počty fanoušků politických stran na Facebooku ke dni 19. 10. 2014 |
Dle studie agentury Performics nejvíce příspěvků denně ve sledovaném období přidávalo hnutí ANO, a to v průměru více než 12; téměř 4 příspěvky denně publikovala ODS, následovaná KDU-ČSL, ČSSD a Stranou zelených. Celkově byly strany nejaktivnější ve dnech samotných voleb.
Počty příspěvků na Facebooku v období od 1. 9. do 19. 10. 2014 |
Nejvíce followerů má TOP 09
„Hnutí ANO se soustředilo výhradně na Facebook, kdežto Twitter ignorovalo,“ říká Olga Szélesová, Social Media Supervisor z agentury Performics, a dodává: „Velmi aktivní byly na Twitteru strany ČSSD, TOP 09, ODS a Strana svobodných občanů.“ Nejvíce tweetů strany umísťovaly opět v termínu voleb.
Nejvíce followerů (stoupenců) na Twitteru má TOP 09 (více než 7000), následuje ODS (více než 5000). Strana svobodných občanů, Piráti a Strana zelených mají všichni kolem 4000 stoupenců. ČSSD pak necelé 3000. ČSSD a ODS publikovaly v období od 1. září do 19. října v průměru 6 tweetů denně.
Počet followerů a tweetů politických stran (k 19. 10. 2014) |
Socialtools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na sociálních sítích. Zpracovává jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či sociodemografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů facebookových stránek, Twitteru, YouTube a Instagramu. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání různých brandů.