ANO předběhlo Topku na Facebooku

Facebook

Facebook Zdroj: CC BY-NC-SA 2.0: Marco via Flickr

Říjnové volby opět posílily význam sociálních sítí. ANO se stalo lídrem Facebooku, TOP 09 kralovalo na Twitteru.

Výkonnostní agentura Performics sledovala prostřednictvím svého patentovaného nástroje Socialtools v období od 1. 9. do 19. 10. 2014 aktivitu klíčových politických stran na sociálních sítích. Z výsledků analýzy vyplývá, že na Facebooku je králem jednoznačně hnutí ANO. Tradiční polické strany TOP 09, ODS, Strana svobodných občanů a ČSSD byly naopak aktivní na Twitteru, kde ANO nekomunikovalo vůbec.

Na Facebooku bylo během komunálních a senátních voleb nejaktivnější hnutí ANO, které právě během října předstihlo co do počtu fanoušků stránky TOP 09, které byly dlouhou dobu lídrem. ANO v době voleb získalo více než 10 tisíc nových fanoušků, TOP 09 necelých 5,5 tisíce.

Počty fanoušků politických stran na Facebooku ke dni 19. 10. 2014Počty fanoušků politických stran na Facebooku ke dni 19. 10. 2014 | Performics

Dle studie agentury Performics nejvíce příspěvků denně ve sledovaném období přidávalo hnutí ANO, a to v průměru více než 12; téměř 4 příspěvky denně publikovala ODS, následovaná KDU-ČSL, ČSSD a Stranou zelených. Celkově byly strany nejaktivnější ve dnech samotných voleb.

Počty příspěvků na Facebooku v období od 1. 9. do 19. 10. 2014Počty příspěvků na Facebooku v období od 1. 9. do 19. 10. 2014 | Performics

Nejvíce followerů má TOP 09

„Hnutí ANO se soustředilo výhradně na Facebook, kdežto Twitter ignorovalo,“ říká Olga Szélesová, Social Media Supervisor z agentury Performics, a dodává: „Velmi aktivní byly na Twitteru strany ČSSD, TOP 09, ODS a Strana svobodných občanů.“ Nejvíce tweetů strany umísťovaly opět v termínu voleb.

Nejvíce followerů (stoupenců) na Twitteru má TOP 09 (více než 7000), následuje ODS (více než 5000). Strana svobodných občanů, Piráti a Strana zelených mají všichni kolem 4000 stoupenců. ČSSD pak necelé 3000. ČSSD a ODS publikovaly v období od 1. září do 19. října v průměru 6 tweetů denně.

Počet followerů a tweetů politických stran (k 19. 10. 2014)Počet followerů a tweetů politických stran (k 19. 10. 2014) | Performics

Socialtools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na sociálních sítích. Zpracovává jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či sociodemografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů facebookových stránek, Twitteru, YouTube a Instagramu. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání různých brandů.