Brněnské Vánoce redesignují

Kampaň Brněnské Vánoce

Kampaň Brněnské Vánoce Zdroj: archiv

Brno spustilo kampaň propagující předvánoční kulturní a gastronomický program v centru města. Kampaň z dílny Etnetera Motion se od předchozích konvenčních ročníků liší na první pohled, dominuje jí jednoduché logo a hravý vizuál.

„V zadání jsme požadovali moderní a odlehčenou vizuální komunikaci, která by nepopírala naše tradice, naopak poukazovala na to, co je pro Brno specifické,“ vysvětluje Jana Janulíková, ředitelka Turistického informačního centra města Brna, zadavatele výběrového řízení.

Výběrové řízení na vizuální ztvárnění letošní vánoční kampaně v Brně vyhrála agentura Etnetera Motion. Logem Brněnských Vánoc se stala poloviční vločka v černobílém provedení, tedy klasický motiv převedený do minimalistického a čistého designu.

Ústředním motivem Brněnských Vánoc, který se promítá do online i outdoorové komunikace, je pak vánoční stromek otočený vzhůru a zavěšený na červené mašli. „Tento motiv odkazuje k tradicím, tedy k době, kdy se stromky zavěšovaly ke stropu a zdobily se opravdu jen skromně. Otočení zároveň ale naznačuje odlišnost brněnských reálií v kontextu zbytku republiky. Vizuál je jednoduchý, čitelný a dobře použitelný v mnoha formách komunikace,“ vysvětluje Anna Francová, account manažerka agentury Etnetera Motion. Na oblíbené šarvátky mezi Prahou a Brnem pak v nadsázce poukazuje i hlavní claim kampaně: Pražské? Brněnské Vánoce.

Kampaň Brněnské Vánoce 2014Kampaň Brněnské Vánoce 2014 | archivLoňská podoba oslav…

Kampaň Brněnské Vánoce 2015Kampaň Brněnské Vánoce 2015 | archiv…a letošní redesign od Etnetera Motion

S kampaní se lidé setkají na webu Brněnských Vánoc, na sociálních sítích i v ulicích města. V outdooru bude k vidění na městských výlepových místech, citylightech či v prostředcích hromadné dopravy. Organizátoři se letos rozhodli intenzivněji zaměřit na online kanály a celkové propojení komunikace, ke kterému bude například sloužit interaktivní platforma enplug s velkoplošnou obrazovkou na náměstí Svobody.

Prvním krokem bylo spuštění nového, plně responsivního webu na konci října. Po něm následovalo odstartování kampaně v médiích a na Facebooku, v plánu je dále také komunikace prostřednictvím Instagramu.