Časopis Newsweek bude od listopadu vycházet v češtině

Časopis Newsweek

Časopis Newsweek Zdroj: Profimedia.cz

Zpravodajský časopis Newsweek bude od listopadu vycházet v češtině. Vlastník časopisu IBT Media uzavřel licenční dohodu se společností Business Consulting & Media, která kromě Česka působí na slovenském, maďarském či rakouském trhu. Vydavatelem týdeníku bude její dceřiná firma MediaRey SE, která v češtině několik let vydává magazín Forbes.

Český Newsweek bude obsahovat překlady článků originálního časopisu spolu s materiály psanými českou redakcí. Šéfredaktorem titulu bude Jiří Nádoba, který kromě českého Forbese prošel rovněž Hospodářskými novinami nebo deníkem Dnes.

„Český mediální trh je hladový po kvalitním obsahu založeném na nezávislé novinařině a globálních zkušenostech. Nepochybujeme, že Newsweek je pro tuto misi správnou volbou,“ uvedl spoluzakladatel Business Consulting & Media Erik Conrad.

Devátá zahraniční mutace

Česká verze je devátou mezinárodní mutací Newsweeku. Zpravodajský titul, který vyšel poprvé v únoru 1933, je dostupný také v Japonsku, Jižní Koreji, Latinské Americe, Černé Hoře, Polsku, Srbsku, Británii nebo na Blízkém východě. Vrchol zažíval na začátku devadesátých let, kdy měl 3,3 milionu čtenářů. Kvůli klesajícímu nákladu v roce 2013 vycházel pouze na internetu. V loňském roce se pod novým vlastníkem vrátil k tištěné podobě.

V Česku od ledna vycházel jiný licencovaný časopis Bloomberg Businessweek Česko. Koncem dubna však skončil. Společnost Smart Connections jej vydávala jako čtrnáctideník od začátku roku do dubna. Mezi původními tištěnými projekty od loňského roku přibyly na tuzemském mediálním trhu například Magazín Reportér, Týdeník Echo, časopis Téma, společenský Exkluziv nebo přílohy Hospodářských novin Ego! a Lidových novin Index.