Celkové výdaje na reklamu vzrostou o více než 200 procent díky novým trhům

Podle výzkumné agentury ZenithOptimedia globální výdaje na reklamu v následujících 25 letech vzrostou o 212 % současných cen. Dnes vznikající trhy budou výrazně silnější a do popředí se dostane nová skupina zemí, které až dosud nehrály významnější roli.

Vycházející trhy jsou již nyní hnací silou stojící za růstem globální reklamy. Čína a Brazílie patří mezi deset největších reklamních trhů na světě a brzy se k nim přidá i Rusko. Agentura ZenithOptimedia očekává, že země BRIC budou do roku 2038 mít 23procentní podíl na výdajích na reklamu ve srovnání se 14 % v minulém roce.

Země CIVETS se v současnosti podílejí na globálních výdajích na reklamu 13 %, do roku 2038 se tento podíl zmenší na 10 % vzhledem k tomu, že jejich místo na světové scéně převezme nová vlna vycházejících trhů. ZenithOptimedia ve své studii identifikovala šest trhů, které tento nový růst reprezentují – trhy přijímající vývoj, jenž v příštích 25 letech změní život, práci i komunikaci místních obyvatel. Pravděpodobně se bude jednat o Peru, Pákistán, Nigérii, Ghanu, Filipíny a Myanmar.

Agentura predikuje, že v následujících 25 letech vzrostou globální výdaje na reklamu o 212 % současných cen. Dále očekává, že uvedených šest trhů bude růst mnohem rychleji, od 333 % pro Filipíny a 374 % pro Ghanu přes 583 % pro Peru, 601 % pro Pákistán, 616 % pro Nigérii až po závratných 1 898 % pro Myanmar. Hlavními důvody tohoto prudkého růstu budou významný nárůst počtu obyvatel, produktivity práce, spotřeby a rovněž média, která jsou stále více konkurenceschopná a komerční.