Českou verzi magazínu Reader’s Digest převzali Poláci

České vydání magazínu Reader’s Digest

České vydání magazínu Reader’s Digest Zdroj: E15

Polská skupina Tarsago Media Group převzala stoprocentní podíl ve firmě Reader’s Digest Výběr, která vydává českou mutaci celosvětově nejčtenějšího magazínu Reader’s Digest. Polská společnost už časopis vlastní také v Polsku, Maďarsku a Rumunsku.

Podle smlouvy vložené do obchodního rejstříku Tarsago za akvizici zaplatila skoro 20 milionů korun. Server Mediaguru.cz uvedl, že došlo zároveň ke změně jednatele firmy, kdy dlouholetého ředitele Luboše Beniaka vystřídal Jack Robert Safell s trvalým pobytem v Polsku. Český vydavatel se také přejmenoval na Tarsago Česká republika z původního Reader’s Digest Výběr.

Tarsago Media Group se už v dubnu dohodla s americkou Reader’s Digest Association, že převezme aktivity vydavatelství v Polsku, Maďarsku a v Rumunsku. Současně získala licenci na prodej produktů Reader’s Digest v těchto zemích.

V Česku je Reader’s Digest od roku 1993. Podle Mediaguru.cz patří k nejsledovanějším společenským časopisům s odhadovanou čteností téměř 140 tisíc čtenářů při prodaném nákladu necelých 60 tisíc výtisků. Do portfolia vydavatelství spadá i magazín Receptář.

Americká Reader’s Digest Association rozprodává zahraniční licence na magazín kvůli vysoké zadluženosti. Společnost letos v únoru už podruhé během posledních let požádala o ochranu před věřiteli. Její aktiva činila 1,1 miliardy dolarů a závazky dosahovaly 1,2 miliardy. Tuzemská Reader’s Digest Výběr podle výroční zprávy loni vykázala téměř 50milionovou ztrátu.

Hlavní titul celého vydavatelství, magazín Reader’s Digest, čte údajně 25 milionů lidí. Firma vydává 75 časopisů po celém světě včetně 49 jazykových mutací Reader’s Digest, Taste of Home, The Family Handyman a Birds & Blooms.