Český Bloomberg Businessweek vyjde poprvé příští čtvrtek

První titulka českého BusinessWeeku

První titulka českého BusinessWeeku Zdroj: mediaguru.cz

Časopis Bloomberg Businessweek Česko začne vycházet ve čtvrtek 11. prosince. Speciální vydání bude obsahovat přehled nejdůležitějších událostí očekávaných v příštím roce. Samostatně bude čtrnáctideník vycházet od poloviny ledna.

Bloomberg Businessweek Česko vychází na základě licence, kterou získala tuzemská společnost Smart Connections. Zhruba 70 procent obsahu představují texty převzaté z originální verze, zbývající část vytváří místní redakce. Tematicky se zaměří například na energetiku, hospodaření podniků, inovace nebo technologie. „Naše nejbližší konkurence jsou týdeníky Ekonom a Euro. V určité oblasti budeme konkurovat časopisu Forbes, především v lifestylu díky našemu čtvrtletníku Pursuits,“ poznamenala šéfredaktorka Kateřina Ševčíková Urbanová. Titul bude k dostání za 49 korun.

Do redakce Bloomberg Businessweek Česko postupně přišli zástupce šéfredaktorky Tomáš Pergler a redaktorky Kateřina Šantůrová, Markéta Dvořáková a Kateřina Koubová. O dalším rozšíření se podle šéfredaktorky neuvažuje. V obchodním oddělení časopisu působí Mona Janovská a Lucie Hirschlerová.

První titulka českého BusinessWeekuPrvní titulka českého BusinessWeeku | mediaguru.cz První titulka českého BusinessWeeku

Na tuzemský trh Businessweek vstoupí speciálním vydáním, které se pod názvem „Rok před námi: 2015“ zaměří na nejdůležitější události příštího roku. Součástí je i druhý z titulů - lifestylový Bloomberg Pursuits. Zatímco americký Bloomberg Pursuits od příštího roku přechází na dvouměsíční periodicitu, tuzemská verze bude nadále čtvrtletní a o přeměně na dvouměsíčník se uvažuje až od roku 2016. Speciální vydání, které bude na pultech do poloviny ledna, bude stát 89 korun.

Časopis Bloomberg Businessweek Česko bude vycházet i na Slovensku. Vydavatelství rovněž počítá se spuštěním elektronické verze. „V první řadě by měla být přístupná všem předplatitelům klasického časopisu,“ doplnila Ševčíková Urbanová.

Bloomberg Businessweek každý týden prodává přes 980 tisíc výtisků a je dostupný ve více než 150 zemích světa. Jeho místní mutace se vydávají zatím v Polsku, Číně, Hongkongu, Indonésii, Turecku a na Blízkém východě. Agentura Bloomberg koupila časopis, který vznikl v roce 1929, od vydavatelství McGraw-Hill v roce 2009 po třetinovém propadu jeho nákladu.