Čína předstihne na reklamním trhu Japonsko

PŘEPNĚTE TO! Potomci pana Vajíčka vadí 90 procentům populace

PŘEPNĚTE TO! Potomci pana Vajíčka vadí 90 procentům populace Zdroj: Repro Strategie

V roce 2013 byla Čína po Spojených státech amerických a Japonsku třetím největším reklamním trhem na světě. V několika posledních letech však rychle snižuje náskok Japonska a letos ho pravděpodobně předstihne a dostane se na pozici druhého největšího reklamního trhu na světě.

Ze studie mediální agentury ZenithOptimedia vyplývá nejen to, že Čína se stane reklamní dvojkou, ale i to, že Velká Británie, v současnosti pátý největší reklamní trh, roste mnohem rychleji než Německo, které bylo v loňském roce na čtvrtém místě. V roce 2013 trh Velké Británie vzrostl o 1,009 miliardy dolarů, zatímco německý jen o 53 milionů dolarů. ZenithOptimedia očekává, že v letošním roce bude tento rozdíl ještě větší, a to 1,325 miliardy dolarů. Do roku 2016 pak Velká Británie pravděpodobně předstihne Německo a stane se čtvrtým největším reklamním trhem na světě.

Indonésie byla v roce 2013 třináctým největším reklamním trhem, ale na žebříčku rychle šplhá nahoru. ZenithOptimedia očekává, že do roku 2016 se Indonésie dostane na desáté místo a předstihne Kanadu, která se propadne na jedenáctou příčku. Agentura rovněž predikuje, že se Jižní Korea dostane z devátého místa na sedmé a o jednu příčku srazí Francii a Austrálii.

Deset nejvýznamnějších reklamních trhů (v miliardách dolarů)Deset nejvýznamnějších reklamních trhů (v miliardách dolarů) | archiv

Zpráva agentury ZenithOptimedia Advertising Expenditure Forecasts obsahuje odhady výdajů na reklamu podle jednotlivých typů médií pro 80 zemí. Je vydávána nepřetržitě od roku 1987 a využívají ji agentury, banky, analytici, konzultanti, akademičtí pracovníci a vlády států po celém světě.