Čínský reklamní trh roste nejrychleji, v roce 2014 dožene Japonsko

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Nejrychleji rostoucím mediálním trhem je v posledních letech Čína, která je v objemu reklamních investic v současné době na třetí pozici za USA a Japonskem. Podle mediální agentury ZenithOptimedia již v roce 2014 budou reklamní investice v Číně ve stejné výši jako v Japonsku, které si dosud drželo značný náskok.

Objem reklamních investic v Číně roste nejrychleji ze všech deseti největších trhů. V roce 2011 zde činil objem finančních prostředků investovaných do reklamy necelých 31 mld. dolarů. Mediální agentura ZenithOptimedia předpovídá, že v roce 2014 se tato suma zvýší na 48 mld. dolarů a Čína se tak dostane na úroveň Japonska. Spojené státy si první pozici na trhu s největším objemem reklamních prostředků budou nadále držet, ale meziroční růst nebude tak razantní, jako se předpovídá pro čínský trh.

V roce 2011 mezi největší trhy v objemu investic vynaložených do reklamy patřily USA, Japonsko, Čína, Německo, Velká Británie, Brazílie, Francie, Austrálie, Kanada a Jižní Korea. V roce 2014 by se v top 10 mělo ocitnout také Rusko, které v desítce největších reklamních trhů pravděpodobně nahradí Jižní Koreu.

TOP 10 reklamní trhyTOP 10 reklamní trhy