Džob pro Průšovou

Petra Průšová stojí před úkolem potvrdit, že je schopnou manažerkou.

Petra Průšová stojí před úkolem potvrdit, že je schopnou manažerkou. Zdroj: archiv

Integrace na trhu výzkumných agentur u nás postupuje do další fáze. Poté, co před dvěma roky získala mezinárodní síť Nielsen podíl ve společnosti Mediaresearch a po loňském spojení GfK Czech s Incomou GfK, zasáhl integrační proces patra nejvyšší. Síť Kantar, vlastník agentur Millward Brown a TNS Aisa, oba subjekty letos oficiálně spojil dohromady. A podle informací Strategie to nebylo a stále ještě není tak úplně dobrovolná forma bratrství.

Doposud si oba subjekty na trhu konkurovaly a o jednotlivé zakázky se rvaly. To se samozřejmě promítlo i do vzájemné nevraživosti obou týmů. Od nynějška je ale všechno jinak. Millward Brown se začal s TNS Aisa kamarádit a navenek se snaží vystupovat jednotně.

Důvod je však spíše pragmatický a nevyvěrá z toho, že by si šéfka Millward Brown Petra Průšová najednou padla kolem krku s Bronislavem Kvasničkou, jenž do té doby TNS Aisa vedl, a s úlevou prohlásila „konečně jsme svoji“. Zahraniční vlastník prostě jen usoudil, že kvůli posílení pozice bude lepší, když obě partičky začnou oslovovat korporátní a další klientelu pod hlavičkou jediného týmu, což by mohlo také znamenat další rozvoj jeho byznysu v Česku.

Na první pohled to může být úvaha logická. Jak už to ale mnohdy bývá, zapomnělo se na detaily. Domácí trh je pořád ještě značně specifický a univerzální schémata, jež platí na západoevropském trhu, zde nemusí fungovat. Velkou roli nehraje pouze dobré jméno firmy, ale i osobní kontakty a vztahy na každého, kdo o zakázkách rozhoduje. Jinými slovy fakt, že jsme součástí velké mezinárodní skupiny, automaticky nezpůsobí, že je z poloviny vyhráno. A to ani když je podle obratu těchto dvou firem Kantar ve středoevropské kotlině jednoznačnou jedničkou.

Petře Průšové proto nezbývá než se s tím nějak poprat a stejně jako v minulosti prokázat, že je opravdu schopnou manažerkou a současně zkušenou odbornicí na marketingový výzkum. Bronislav Kvasnička, jenž dříve vedl mediální skupinu Lagardère Active, vydavatelství Hachette Filipacchi 2000 či agenturu Arbomedia, musí buď prokázat, že svoji roli v rámci internacionálně nastavené spolupráce zvládne, nebo časem odejde a nabídne své služby někomu jinému. Kola globalizace se nezastaví, točit se budou dál.