Eventy na festivalech ovládnou hlavně pivovary
Marketing letních eventů primárně pracuje se sponzoringem a partnerstvím festivalů. Čím větší a mediálně známější akce jsou, tím lépe pro dárce peněz. V poskytování sponzorských financí nastal letos nový trend – pořadatelům přiteklo více peněz z pivovarského segmentu a naopak méně od mobilních operátorů. Jak se někteří velcí zadavatelé na letošních letních akcích zviditelňují?
Bankomat v kotli
Společnost T-Mobile je partnerem hudebních festivalů Colours of Ostrava, Rock for People a České hrady a nově i mediálním partnerem festivalu Mighty Sounds. Na první dvě jmenované akce si, jak informoval Lukáš Hrabal, senior specialista externí komunikace společnosti, připravila speciální prezentaci v duchu sci-fi city. Návštěvníci si zde podle něj mohou vyzkoušet, jak bude jednou život snadný díky smartphonům a moderním technologiím. Ve sci-fi městečku je k dispozici speciální technologická základna včetně unikátní aplikace pro zjednodušení festivalového života – uživatel s ní může například platit nebo najít své kamarády či svůj stan.
Bankovní společnost Era/Poštovní spořitelna na léto připravila novou službu ve formě mobilního bankomatu. „Bavíte se na letní akci, v peněžence už ani koruna, karty stánkaři neberou a bankomat v nedohlednu? Pak využijte služeb Era mobilního bankomatu, který bude v prázdninových měsících přistaven na mnoha kulturních akcích po celé České republice,“ láká Zuzana Kalátová, mluvčí Ery a Poštovní spořitelny. Během léta mobilní bankomat postupně navštíví nejen nejatraktivnější festivaly typu Rock for People, Votvírák, Masters of Rock či Benátská noc, ale i velké výstavy, jako např. Flora Olomouc či Země živitelka v Českých Budějovicích.
Na pivo do vlaku
Pivovar Staropramen letos vsadil v pozici generálního partnera na celou řadu letních hudebních festivalů jako na jeden z hlavních kanálů k oslovení zákazníků. Kromě toho připravil na léto Staropramen Cool roadshow 2013 – letos s eskymáky, kteří jsou součástí letošní kampaně, a Cool Shake tancem. Podle Pavla Barvíka, manažera vnějších vztahů a tiskového mluvčího společnosti Pivovary Staropramen, bude celé léto objíždět Česko tým s eskymáky a navštěvovat letní lokality a frekventovaná místa. Nebudou chybět ani na vybraných festivalech a koncertech. „Vedle ochutnávek nových příchutí Cidermixu si lidé budou moci zatančit Cool shake a zabojovat s ním tak o letní Cool balíček. Touto roadshow se opět chystáme oslovit desítky tisíc spotřebitelů napříč republikou,“ prozradil Barvík.
Novinky pivní i festivalové chystá i Plzeňský Prazdroj. Značka Gambrinus představí patrovou Festivalovou hospodu, která se poprvé objevila koncem června na Jam Rocku v Žamberku. „Jedná se o hospodu, jež pojme až 180 hostů, kteří budou moci sledovat hlavní stage přímo odtud a zároveň si mohou vychutnávat ze speciálních skleněných půllitrů nepasterizovaný Gambrinus. Navíc se v pauzách mohou naučit od našich sládků čepovat pivo a dovědět se o něm spoustu zajímavostí. Na LCD obrazovkách mohou také sledovat nejen program, ale i praktické festivalové informace,“ popsal projekt Vladimír Jurina, tiskový mluvčí společnosti Plzeňský Prazdroj.
Gambrinus Excelent připravil pro festivaly, v nichž hraje „hlavní roli“, tři velké vlakové kontejnery, z nichž každý nabízí jiné téma a neopakovatelný návštěvnický prožitek. Jeden je zasvěcený starým arcadovým automatům, druhý představuje muzeum světelného umění a třetí ukazuje budoucnost hudby. Speciální technika umožňuje hostům vydat tón při dotyku kamaráda, a tak si zahrát na sebe nebo například poslouchat muziku vlastních kostí. Novinkou na mnohých festivalech bude i čepování piva do vratných kelímků.
Na festivalu v Karlových Varech
Chce to klídek
Plzeňský pivovar zve rovněž do klidové zóny K-LEE-DECK, která je součástí firemního programu na prevenci nezodpovědné konzumaci alkoholu Promile Info. Nová zóna poskytuje možnost potkat se s větším počtem lidí a hezky v K-LEE-DECKu s nimi probrat, co potřebují. „Některým stačí jen dechová zkouška a odhad toho, za jak dlouho budou moci řídit, jiní ocení jednorázový alkotester a někdo si chce jen odpočinout a popovídat si,“ doplnil Jurina.
Českobudějovický pivovar připravil na léto zvláštní podporu pro cider značky Somersby ve formě roadshow. Somersby je prémiovou značkou dánského koncernu Carlsberg Breweries, Budvar se loni v červnu stal výhradním dovozcem tohoto jablečného cideru pro ČR. Letos pak přidal i cider hruškový. Roadshow bude podle slov Petra Samce, PR manažera Budějovického Budvaru, probíhat po celé léto ve vybraných sezonních provozovnách a místech, kde lidé tráví prázdniny, například kempy, koupaliště, akvaparky či restaurace se zahrádkou.
Festivaly musejí mít šťávu
Na léto spustila nový zákaznický program s názvem Šťáva společnost ČEZ. Primárně se jedná o web určený všem zákazníkům Skupiny ČEZ, který nabízí spoustu „šťavnatých“ slev a tipů pro volný čas. Přes léto pak bude společnost program prezentovat na různých místech ČR. Jedná se jak o největší hudební festivaly, jichž je ČEZ partnerem, tak i o akce typu Vysmáté město Kadaň, či Jičín – město pohádky, řada přijde i na zoologické zahrady v Liberci a Hradci Králové. Na všech těchto místech bude podle tiskového mluvčího skupiny Jana Pavlů na příchozí čekat stan s promotýmem, zábavnými aktivitami pro celou rodinu a fotostěnou. Kromě stanu se Šťávou se návštěvníci na akcích podporovaných ČEZ setkají i s Oranžovým kolem Nadace ČEZ nebo s Energy zónou, což je chill-out stan, který slouží návštěvníků různých akcí k odpočinku – a současně je zde prostor pro různé aktivity.
Speciální festivalovou propagační kampaň připravil na léto rovněž oděvní butik a značka Topshop. Cílem kampaně je podpořit novou kolekci oblečení a doplňků pro letní festivaly. Proto vybrali pět celebrit a věnovali jim outfit, který si pak podle dohody vezmou na jakýkoli letní festival, hudební či filmový. Na akci se nechají vyfotit a snímek zašlou agentuře Pram, která kampaň pro Topshop zajišťuje a která vystaví fotografie na Facebooku. Mezi vybranými celebritami je například zpěvačka Tonya Graves či DJ Lucca. Kromě spolupráce s umělci připravila firma na začátku prázdnin v prodejně Topshop v pražském Palladiu víkendovou akci s DJ a stylistou, který pomáhal zákazníkům vybrat ideální festivalový outfit.