Vyhlášení nejlepších kampaní v oblasti public relations pro region EMEA (Evropa, střední Východ a Afrika) letos proběhlo v Bruselu. Porota složená ze 36 profesionálů z oblasti korporátní komunikace a PR udělila hlavní cenu v kategorii Střední a východní Evropa projektu krizové komunikace, který realizovala agentura Ewing PR pro společnost Skanska.
Krizová komunikace se týkala sporu s ministerstvem dopravy, do něhož se společnost Skanska náhle dostala v březnu 2011. Tehdy bývalý ministr dopravy Vít Bárta obvinil v Otázkách Václava Moravce Skansku z nekvalitní práce. Na frekventovaných dálničních úsecích nechal snížit rychlost a místa opatřil cedulemi „Zde stavěla Skanska, musíme to opravit“.
O loňském ročníku Sabre Awards čtěte zde:
Podle agentury ministr komunikoval výhradně prostřednictvím médií, a to znamenalo riziko poškození dobrého jména společnosti. Ewing navrhl strategii komunikace, pomocí které se Skanska dokázala očistit od neopodstatněných a lživých nařčení. Strategie byla založená na otevřené komunikaci s médii, díky čemuž se Skansce podařilo ukázat, že kroky Víta Bárty byly nestandardní a nekorektní.
Soutěž Sabre Awards vyhlašuje sdružení The Holmes Report. Jde o nejvýznamnější evropské ceny v oblasti komunikace s veřejností. Ceny se udílejí pokaždé v jiné zemi, vloni proběhlo vyhlašování cen v Praze.