Internet pod Křišťálovou Lupou

Letošní ročník ankety Křišťálová Lupa 2011 - Cena českého internetu nabídl celkem 13 kategorií. Ocenění za Projekt roku získala Česká televize za své webové a mobilní aktivity, osobností roku 2011 se stal Tomáš Čupr, inspirací roku aplikace časopisu Respekt pro iPad a v kategorii nejsilnějších značek internetu All Star vyhrál Seznam.cz.

Vítězové vzešli z hlasování široké veřejnosti a odborné poroty, které probíhalo v období od 19. září do 25. října 2011. „Ve finále se letos objevila stovka projektů a polovina z nich dokonce vůbec poprvé. V historii ankety jde o rekordní číslo a dokazuje to, jak se digitální sféra dynamicky proměňuje,“ přiblížil průběh hlasování Ján Simkanič, výkonný ředitel společnosti Internet Info, který slavnostním vyhlášením provázel společně s hercem a moderátorem Tomášem Hanákem.
Vyhlašování a předávání cen se tentokrát neslo v duchu blížícího se konce tištěných médií a díky moderátorské dvojici Simkanič-Hanák mělo - soudě z ohlasu publika v sále divadla - velký úspěch, zejména fiktivní pokus pozvat na pódium prezidenta Václava Klause (zvláštní cena serveru Lupa.cz za „čilské“ video propagující Českou republiku v zahraničí) nebo dobře zahraný part „asistentky“ poslance Farského.

Osobností českého internetu je Tomáš Čupr

Prestižní cenu Projekt roku získala Česká televize za své výrazné aktivity na webu a v mobilních zařízeních. „Úspěch České televize je zcela zasloužený. Díky týmu pod vedením Milana Fridricha dokázala ČT naplno využít všechny možnosti nových technologií a slouží jako stálá inspirace pro ostatní poskytovatele obsahu,“ komentoval šéfredaktor serveru Lupa.cz Patrick Zandl. Zakladatel a majitel slevového serveru Slevomat.cz Tomáš Čupr získal titul Osobnost roku a navázal tak na loňské vítězství svého projektu v hlavní kategorii. Kritizovaná novela loterijního zákona s přílepkem o cenzuře internetu získala Anticenu. Kromě těchto tří kategorií letos odborná porota rozhodla také o Inspiraci roku, kterou se stal Respekt pro iPad, a přidělila cenu Globální projekty českých tvůrců projektu Socialbakers.com.

V ostatních kategoriích již rozhodovala internetová veřejnost. Ve výsledcích ankety dominoval Seznam.cz. Ten získal zcela nové ocenění All Star, o které se utkaly nejsilnější značky českého internetu napříč obory. Jeho Mapy.cz uspěly v kategorii Nástroje a služby a za multiplatformní Mapy.cz obdržel cenu i v kategorii Mobilní služby. Přímý konkurent Google.cz zase vyhrál v prestižním souboji vyhledávačů. Rekord v počtu vítězství si znovu pojistilo zpravodajství iDnes.cz. Dalšími vítězi se stalo Aukro.cz v kategorii Internetové obchodování, 1000 věcí, co mě serou v kategorii One (wo)man show nebo ČSFD.cz v kategorii Zájmových webů.

Anketu Křišťálová Lupa 2011 uspořádal server Lupa.cz, jehož provozovatelem je společnost Internet Info, ve spolupráci s generálním partnerem Nokia Česká republika. Partnery ankety byly Active 24, Direct Pojišťovna, GoPay, Goldbach CR, mojeID a Advokátní kancelář Pelikán, Krofta, Kohoutek. Hlavním mediálním partnerem byl měsíčník Strategie z vydavatelství Mladá fronta, které v prestižní anketě získalo dvě druhá místa - jedno z nich pro projekt Recepty pro iPad v kategorii Mobilní služba, druhé pak pro Živě.cz v kategorii Zájmové weby.

2842565:normal690:true:true