Internetové display reklamy bylo meziročně méně o 14 procent

ilustrační foto (Dominik Bachůrek, Mladá fronta)

ilustrační foto (Dominik Bachůrek, Mladá fronta) Zdroj: Dominik Bachurek, Sedmicka

V březnu oblast internetové display reklamy rostla: zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 485 milionů korun, což oproti únoru představuje 19procentní nárůst. Oproti minulému roku ale zaznamenala pokles, a to o 14 %. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Czc.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring.

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se tentokrát umístil internetový obchodník s elektronikou Czc.cz, který v březnu využil reklamní prostor v hodnotě 13,9 milionů korun. Na druhé příčce skončil s inzercí v hodnotě 12,4 milionů korun Vodafone, za nímž následoval další mobilní operátor T-Mobile Czech Republic s využitým reklamním prostorem v hodnotě 11,5 milionů korun.

TOP 5 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel Cena (březen 2014) Cena (únor 2014) Meziměsíční změna
Seznam.cz 190 424 000 Kč 118 507 000 Kč 61 %
Economia 73 765 000 Kč 80 020 000 Kč - 8 %
Mafra 56 769 000 Kč 49 916 000 Kč 14 %
Allegro AdMarket 24 359 000 Kč 20 916 000 Kč 16 %
CET 21 24 080 000 Kč 15 820 000 Kč 52 %

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Mediaresearch, 2-3/2014