V březnu oblast internetové display reklamy rostla: zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 485 milionů korun, což oproti únoru představuje 19procentní nárůst. Oproti minulému roku ale zaznamenala pokles, a to o 14 %. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Czc.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se tentokrát umístil internetový obchodník s elektronikou Czc.cz, který v březnu využil reklamní prostor v hodnotě 13,9 milionů korun. Na druhé příčce skončil s inzercí v hodnotě 12,4 milionů korun Vodafone, za nímž následoval další mobilní operátor T-Mobile Czech Republic s využitým reklamním prostorem v hodnotě 11,5 milionů korun.
TOP 5 provozovatelů – meziměsíční srovnání | |||
---|---|---|---|
Provozovatel | Cena (březen 2014) | Cena (únor 2014) | Meziměsíční změna |
Seznam.cz | 190 424 000 Kč | 118 507 000 Kč | 61 % |
Economia | 73 765 000 Kč | 80 020 000 Kč | - 8 % |
Mafra | 56 769 000 Kč | 49 916 000 Kč | 14 % |
Allegro AdMarket | 24 359 000 Kč | 20 916 000 Kč | 16 % |
CET 21 | 24 080 000 Kč | 15 820 000 Kč | 52 % |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Mediaresearch, 2-3/2014