„Na Arbitrážní komisi RPR jsme se obrátili kvůli nezávislému posouzení naší reklamy všeobecně respektovaným orgánem. K tomuto opatření jsme se rozhodli, aniž bychom sami měli jakékoliv pochyby o tom, že by televizní spot nebyl v souladu s přísnými etickými standardy stanovenými RPR,“ uvedl Boyan Neytchev, generální ředitel Bel Central Europe.
Podle zástupců Hamé prý reklama poškozuje výrobky v konzervách, když má naznačovat, že jsou plné konzervantů. „Reklama může v divácích vyvolat dojem, že výrobky, které jsou v konzervách, dosahují své dlouhé trvanlivosti díky chemickým konzervačním látkám a jsou proto méně kvalitní. To však vůbec není pravda. Jejich dlouhou trvanlivost zaručujeme prostřednictvím tepelné úpravy, nikoliv pomocí přidání konzervantů. Tato reklama proto poškozuje nejen nás, ale i další výrobce trvanlivých potravin,“ uvedla v dubnu Marcela Mitáčková, ředitelka pro marketing a vývoj společnosti Hamé.
Česká republika a Slovensko jsou prvními trhy na světě, na kterých skupina Bel uvedla svůj vlajkový výrobek, tavený sýr „Veselá kráva lahodná“, s nutričně vylepšenou recepturou.