Kampaň sčítání lidu získala Effie, admanem se stal Zeman

Jiří Janoušek zahajuje 15. předávání cen EFFIE

Jiří Janoušek zahajuje 15. předávání cen EFFIE Zdroj: Petr Hasman

Titul Admanem získal in memoriam Vladimír Zeman, zakladatel české mediální scény. Ocenění přebírá jeho sestra.
Zlatá EFFIE v kategorii Finanční služby pro Kooperativu a agenturu Kaspen/Jung v. Matt
Lovecká sezóna, Seznam.cz, McCann Erickson a předávávají Václav Sochor: Stříbro v kategorii Ostatní služby
2. místo v kategorii Výrobky dlouhodobé spotřeby: Obchodní a marketingový ředitel Mercedes-Benz ČR Jan Bubeník se asi jako jediný mohl na hostesku podívat shora.
EFFIE 2011
25
Fotogalerie
Asociace komunikačních agentur (AKA) dnes rozdala ceny v soutěži o nejefektivnější reklamu EFFIE 2011. Nejúspěšnější agenturou se se dvěma zlatými medailemi stala Ogilvy Interactive. Mezi oceněnými byla i kampaň na sčítání lidu, domů a bytů 2011 či virální kampaň Shořela továrna na Fernet Stock. Admanem, což je jedno z nejprestižnějších individuálních ocenění v české reklamě, se stal in memoriam dlouholetý ředitel mediální agentury OMD Vladimír Zeman.

Soutěž se letos konala již popatnácté. Přihlásilo se do ní rekordních 28 agentur s celkem 79 kampaněmi. Novinkou soutěže letos byla kategorie Malý rozpočet. Ta byla vyhrazená kampaním, jejichž externí náklady nepřesáhly milion korun. V této kategorii zvítězila Ogilvy Interactive s virální kampaní Shořela továrna na Fernet Stock. Jejím základem se stalo spontánní šíření šokující zprávy propojené se soutěžní facebookovou aplikací Pošli panáka. „Do hry o láhev Fernetu se zapojilo 264 tisíc unikátních návštěvníků, kteří si poslali milion a půl panáků,“ uvedl výkonný ředitel AKA Jiří Janoušek. Prodej fernetu přitom během kampaně vzrostl o 30 procent.

Slavnostní večer znovu uváděl Marek HlavicaSlavnostní večer znovu uváděl Marek Hlavica | Petr Hasman

Zlatá příčka v této kategorii přitom nebyla pro Ogilvy Interactive zdaleka jediná. Zlato si odnesla i v kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing s kampaní Pomáhat je v módě pro Forum dárců, a zařadila se tak mezi nejúspěšnější agentury letošního ročníku. Vedle ní slavily velké úspěchy s jednou zlatou a jednou stříbrnou Mark BBDO a Ogilvy&Mather a se dvěma stříbrnými a jednou bronzovou McCann-Erickson.

Ani pro Stock Plzeň-Božkov jako zadavatele nebylo zlato v kategorii Malý rozpočet jediným oceněním. Agentury s kampaněmi pro tuto společnost získaly celkem dvě Zlaté a jednu stříbrnou Effie. Stock Plzeň tak má nejefektivnější reklamy na českém trhu.

Fernet, OgilvyInteractive a pan Vratislav s papáleninami 3. stupněFernet, OgilvyInteractive a pan Vratislav s papáleninami 3. stupně

Uspěly i nekomerční projekty

Ocenění nezískaly pouze komerční projekty. Zlaté Effie v kategorii Sociální, ekologický, kulturní marketing získaly agentury s kampaněmi pro Člověka v tísni a Forum dárců. „Když pouliční herci vybírali dvacet korun na charitu a dárce odměňovali krabičkou, v níž byla stejná částka peněz se vzkazem: „Příště si rozmyslete, komu pomáháte!“ nebyl to žert, nýbrž popularizace portálu Daruj správně, zaměřeného na rozvoj a stimulaci individuálního dárcovství,“ odůvodnila porota udělení zlata za kampaň Pomáhat je v módě.

Zástupci Mark/BBDO přebírají zlato za kampaň Skutečný dárek pomáhá pro nadaci Člověk v tísniZástupci Mark/BBDO přebírají zlato za kampaň Skutečný dárek pomáhá pro nadaci Člověk v tísni | Petr Hasman

Do projektu se nakonec zapojilo 185 organizací, na Facebooku vznikla komunita s 27 tisíci příznivci a prostřednictvím portálu bylo shromážděno přes 10 milionů korun, tedy padesátinásobek vložených nákladů. Ve stejné kategorii jako dvě výše zmíněné kampaně získala ocenění i kampaň pro Sčítání lidu.