Lednové diskuze na webu a sociálních sítích ovládl Zeman a McDonald´s

Miloš Zeman

Miloš Zeman Zdroj: ctk

Se žebříčkem nejvíce zmiňovaných značek v lednu pořádně zamávaly prezidentské volby, tedy pokud za značky považujeme i politické strany. Největším skokanem 2. poloviny ledna se stala SPOZ vítězného prezidentského kandidáta Miloše Zemana. Objem komunikace v jejím případě oproti předchozímu stejně dlouhému období narostl více než sedminásobně.

Ve vleku voleb se nahoru vyšvihla i společnost McDonald´s, jejíž náborové video bylo díky nešťastnému přehmatu Karla Schwarzenberga zparodováno ještě v den 2. kola voleb a několikrát obletělo sociální sítě.

Tato parodie kolovala na Facebooku již v den 2. kola prezidentských volebTato parodie kolovala na Facebooku již v den 2. kola prezidentských voleb

A do třetice, zásluhou viditelné komunikace produktových novinek, zaznamenala viditelný posun směrem nahoru i eBanka (Raiffeisen). Ta oznámila, že od února nabídne nové tarify ke svému vlajkovému produktu eKonto.

SPOZ v online komunikaci (15.–28. 1. 2013)

Počet příspěvků: 6800+
Nárůst proti období 1.–15. 1. 2013: 730 %
Počet domén s relevantními zmínkami: 78
Počet autorů, kteří se k tématu vyjadřují: 2154
Procentuální podíl příspěvků s pozitivním hodnocením: 53 %

SPOZ na sociálních sítíchSPOZ na sociálních sítích

Článek vznikl za podpory společnosti KBM Group, která provozuje každodenní monitoring online obsahu, sleduje trendy a analyzuje příčiny nečekávaných výkyvů v komunikaci více než 500 značek.