Mediaresearch spustil přípravy na měření televizní sledovanosti

Společnost Mediaresearch spustila přípravy na měření televizní sledovanosti v letech 2013 až 2017. Začala vybírat náhodný vzorek domácností pro zaváděcí výzkum sledovanosti. Projekt je výsledkem výběrového řízení vypsaného Asociací televizních organizací (ATO). Výsledky tendru přitom zpochybňuje televize Nova, která jej neuznává.

Mediaresearch nyní připravuje zaváděcí výzkum, jehož výsledky musí prezentovat na konci července 2012. „S ohledem na nečekaně dlouhý rozhodovací proces tendru ATO jsme již ve skluzu několika týdnů oproti obvyklému harmonogramu,“ konstatoval ředitel sekce elektronických měření společnosti Mediaresearch David Satranský. Výstupy však podle něj společnost dodá v plné kvalitě.

Projekt elektronického měření sledovanosti by měl podle společnosti Mediaresearch přinést oproti současnosti některá vylepšení. Například by měl měřit odloženou televizní sledovanost, takzvaný timeshift. V jeho rámci lze libovolně přetáčet běžící program a přeskakovat reklamy či posunout začátek programu a různě jej pozastavovat. Odběratelé finálních výsledků by je také měli dostávat o hodinu dříve a aplikace Online data by jim měla zpřístupnit data o sledovanosti v téměř reálném čase.

Problémy okolo výsledků tendru se „táhnou“ již několik měsíců. ATO rozhodla na základě doporučení hodnoticí komise, která v září jako vítěze zakázky s předpokládanou cenou 300 milionů korun doporučila právě Mediaresearch.

Rozhodovala se mezi nabídkami čtyř zájemců o peoplemetrové měření, dva uchazeče ale vyřadila pro formální nedostatky, třetí prý nesplnil zadávací podmínky. Soutěže se kromě Mediaresearch účastnily GfK Czech, ACNielsen Czech Republic a TNS AISA. Nově se nelíbí vyřazení zbývajících uchazečů a navrhla zrušení a opakování celého tendru. Podepsání smlouvy se společností Mediaresearch pak označila za protiprávní. Tendr prošetřuje i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.