Mediokracie: Čtení pro muže

O čem čtou muži

O čem čtou muži Zdroj: archiv

Mediální trh ožil. Přinejmenším pokud jde o zájem investičních skupin o vlastní médium.

Snad nikdo napříč médii nepochybuje, že dříve nebo později některý z nových projektů skončí. První obětí byla česká mutace Bloomberg Businessweek, která doplatila na nezkušenost svých zakladatelů. Kdo bude další, lze jen těžko odhadovat, ale zdá se, že jeden projekt vlastní smrt přežil.

Není to zase tak dlouho, co zakladatel portálu Echo24 a následně i Týdeníku Echo Dalibor Balšínek doslova prosil o peníze a musel poměrně razantně snižovat náklady, nyní se zdá, že bezprostřední hrozba bankrotu pominula. Podle nepotvrzených informací se Balšínkovi podařilo sehnat další investory, kteří mu umožní expandovat do vod lifestylového printu. Údajně jedná o licenci mužského magazínu GQ. V Česku se sice mužské klony ženských lifestylů příliš dobře neprodávaly, ale GQ je v globálním měřítku velmi těžká váha a jen v USA prodá každý měsíc takřka milion výtisků.

Čínská injekce

Kdo nově investuje do Balšínkova vydavatelství, zatím nevíme, na rozdíl od Jaromíra Soukupa, který pro vydavatelství Empresa Media a mediální agenturu Médea získal velmi pěknou finanční injekci od čínské investiční společnosti CEFC, jak jsme před několika měsíci na tomto místě předjímali. Obě zainteresované strany sice podrobnosti nesdělily, ale spekuluje se, že Číňané získali v obou případech 15procentní podíl s tím, že časem vzroste na 30 procent.

Bude zajímavé sledovat, zda se Empresa odhodlá k vydávání deníku, o němž se taky tu a tam mluví. Určitý smysl v tom lze nalézt, byť by to bylo na klesajícím trhu poněkud dobrodružství.

Prodávej!

Investora by nejspíš potřebovalo i vydavatelství Economia. V jeho případě znovu ožily spekulace o prodeji. Pravda je, že majitel Zdeněk Bakala se svého majetku v Česku postupně zbavuje, a pravda je i to, že lidé, kteří miliardářovi s prodejem aktiv radí, ho přemlouvají, aby Economii prodal. A on podle všeho nechce. Podle nejrůznějších zvěstí se ovšem aktivně jedná o prodeji Bakalovy skupiny Luxury Brand Management, a ač to tak nevypadá, k prodeji celého vydavatelství je odtamtud už opravdu blízko. A přiznejme si, ceny za mediální domy jsou v současnosti hodně vysoko. Taková situace nebude trvat dlouho.

Martin Pomothy na titulní straně časopisu StrategieMartin Pomothy na titulní straně časopisu Strategie | Repro Strategie (Michal Tomes)

Čtěte v nové Strategii
Článek vychází v zářijovém čísle měsíčníku Strategie, kde si dále můžete přečíst rozhovor se zakladatelem portálu ČSFD.cz Martinem Pomothym, článek o personálních škatulatech komunikačních agentur, dozvíte se, jaký smysl mají marketingové tanečky kolem Windows 10, kam směřuje projekt eBay a nabízíme rovněž příběh kreativce Daniela Bartka, který vyměnil reklamku za práci poštu.
Strategie vychází 25. 9. 2015.