Na reklamních Oscarech porazil Trojana Vyorálek

Slavnostní udělování Pecek v pražském Klubu Lávka zpestřil tradiční moderátor akce Jakub Kohák a řada hostů v čele s Robertem Vanem, který se letos ujal funkce čestného předsedy soutěže. Jednu z cen předal rovněž Igor Záruba, šéfredaktor časopisu Strategie, která je mediálním partnerem soutěže.
Letos se Prima Zlaté pecky zúčastnilo 46 agentur a zadavatelů z ČR a ze Slovenska, kteří do kreativního klání přihlásili téměř 150 prací. Nejlepších 40 postoupilo do nominačního shortlistu, nejvíce Zlatých pecek získaly agentury Saatchi & Saatchi a Havas Worldwide.
Odborná porota pro product placement v čele s předsedou Štěpánem Woldem (jednatelem Media One) poslala hlavní porotě do shortlistu osm favoritů na cenu za nejlepší Product placementu. Nakonec bodovaly kampaně Jameson v Show Jana Krause, Hlava rodiny a Patroni vína.
Vítězné práce Prima Zlatá pecka získávají body, které se započítávají do soutěže Agentura roku. Vybraní finalisté v kategorii TV spotů budou mít opět možnost být prezentováni ve 40 zemích světa v openingovém show Noc reklamožroutů.
Youtuba převálcovala tělocvikáře
Historicky poprvé bylo součástí Zlaté pecky hlasování o nejoblíbenějšího herce/herečku v reklamě, kterou z rukou prezidenta Herecké asociace Jiřího Hromady získal Jiří Vyorálek za TV spot Vodafonu Vinaři: Hraní na youtubu (kampaň z dílny agentury McCann-Erickson Prague).
Vítězný Vyorálek v kampani Vodafonu
Celkem 12 767 hlasů veřejnosti obdrželo 60 herců a hereček v shortlistu 40 vybraných reklam. Mezi Top 5 nejlepšími herci v reklamě skončili za Vyorálkem Ivan Trojan, Ondřej Brzobohatý, Jakub Kohák (který tedy unikl situaci, že by předával sám sobě cenu) a Bolek Polívka. Vyhrál sice herec z kampaně Vodafonu, diváckým brandem loňského roku je ale jednoznačně T-Mobile – za výkon v jeho kampaních byli nominováni Trojan, Kohák i Polívka. Ondřej Brzobohatý přesvědčil ve spotu pro StarDance/Vína z Moravy, vína z Čech.
Prima Zlatá pecka je jedinou soutěží kreativity v reklamě, jejíž porotu tvoří umělecké osobnosti z uměleckých a odborných oborů, bez nichž se kreativita v reklamě neobejde. Letos v ní zasedli například režiséři a držitelé Českých lvů Václav Marhoul a Ondřej Trojan, kameraman Vladimír Smutný, hudební skladatel Ondřej Soukup, scenárista Robert Geisler, výtvarník Milan Býček, zvukař Radim Hladík ml., střihač Pavel Hrdlička, v porotě multimédií byl Tomáš Jindříšek z agentury Dark Side a další.
Mediální cenu společnosti Media Marketing Services na vysílání v hodnotě 250 000 Kč získala agentura Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague. Soutěž Prima Zlatá pecka se tradičně koná pod záštitou ministerstva průmyslu a obchodu.
Vítězné práce Prima Zlaté pecky 2014 |
---|
Buď si král, nebo ne: VCCP s.r.o |
Jameson v Show Jana Krause: Omnicom Media Group, s.r.o. |
Helppes v hlavní roli: SCHOLZ & FRIENDS, s.r.o. |
Pražský Hrad na prodej: Passion Communications s.r.o. |
Transparency International Slovensko - Nie každý úplatok je iba bonboniéra (anti-korupčný promo materiál): Wiktor Leo Burnett, s. r. o. |
Neuveřitelná setkání: Havas Worldwide Prague |
Inspirace je všude: Havas Worldwide Prague |
V naší třídě je nejlíp – Voda: Lion Communications s.r.o. – divize Saatchi & Saatchi Prague |
Slunečnice: DDB, a.s. |
„BEING SAFE AT HOME. Since 1925.“ Videoprezentace pro světový veletrh Fensterbau/Frontale, Norimberk 2014: ADVERTISING WAY s.r.o. |
Loosers Farm: Loosers, s.r.o. |
Webová prezentace Ottova tiskárna: Insidea s.r.o. |
Ak by som bol/bola lesba/gej? Zmení sa niečo?: Respect APP |
Radi striedame postavy: MADE BY VACULIK, s. r. o. |
Unesli jsme kávovar - www+multimedia: DARK SIDE a.s. |
Originální díly Toyota Emil Frey: Lion Communications s.r.o. – divize Saatchi & Saatchi Prague |
Hlava rodiny: Česká televize |
Mobilcup: GUIDELINE s.r.o. |
Zmizelé portréty: Lion Communications S.R.O., divize Leo Burnett |
Sweet Dreams: Wunderman s. r. o. |