NBC na olympiádě v Riu rekordně bohatne, prodala reklamy za miliardu dolarů

Podle prohlášení NBC z počátku tohoto týdne její letošní příjmy z reklamy překonají všechny dosavadní olympiády. „Překonali jsme hranici jedné miliardy dolarů o čtyři měsíce dříve než v případě her v Londýně (v roce 2012),“ prozradil Seth Winter, viceprezident NBC Sports pro prodej reklamy.
Do začátku soutěží v Riu zbývají ještě více než čtyři měsíce, před čtyřmi lety přitom NBC dosáhla hranice miliardy dolarů až pár dní před zahájením olympiády v Londýně, kde nakonec díky sledovanosti 219 milionů diváků za celou dobu her na reklamě vydělala dosud rekordních 1,3 miliardy. V případě posledních zimních olympijských her v Soči v roce 2014 to bylo podle agentury Bloomberg o 200 milionů méně.
Vysílací práva za 1,28 miliardy dolarů
Americké televize budou těžit z malého časového rozdílu, což umožní vysílat sportovní soutěže živě v reálném čase. Mezi brazilskou metropolí a New Yorkem se jedná pouze o jednu hodinu, v případě Londýna byl přitom posun pěti hodin, u Soči sedmi hodin.
„Schopnost olympiády dominovat primárnímu vysílacímu času 17 nocí v kuse je nesrovnatelná,“ tvrdí Winter. Podle stanice ještě stále zbývá prostor pro prodej další reklamy.
NBC je dlouholetým partnerem Mezinárodního olympijského výboru. Za vysílací práva NBC utratila 1,28 miliardy dolarů v rámci balíčku, kdy si předplatila práva na olympijské hry (letní i zimní) mezi roky 2014 a 2020 za 4,4 miliardy. Ve stejné politice stanice pokračuje, před dvěma lety koupila prioritně vysílací práva za 7,65 miliardy dolarů na šest olympiád mezi roky 2022 a 2032.