Nejlepší propagace očkování. Praha získala cenu za reklamní kampaň

Očkovací průkaz, Covid

Očkovací průkaz, Covid Zdroj: Dominik Kučera

Série plakátů, kde byla pomocí slovních hříček pozměněna známá pražská místa, se objevila na reklamních plochách po Praze i v on-line médiích loni v létě. Jejím smyslem bylo odlehčeným způsobem motivovat veřejnost k očkování proti covidu-19 a zacílit přitom především na tehdy málo proočkované mladší věkové skupiny. Pro hlavní město ji zdarma připravila agentura DDB Prague. Kampaň byla vedena jako nízkonákladová a počítala s rozpočtem přibližně 300 tisíc korun.

Magistrátní kampaň k očkování od agentury DDB Prague vyhodnotili odborníci na reklamu jako jednu ze dvou nejlepších v České republice za uplynulý rok. „Hned, jak jsme začali s komunikací ohledně očkování proti covidu-19, věděli jsme, že chceme jednak poskytovat ověřené a aktuální informace k očkování, což činíme skrze webové stránky ockovani.praha.eu, kde aktuálně registrujeme už téměř milion návštěv, zároveň jsme ale nechtěli veřejnost strašit. Proto nám byl odlehčený styl založený na přesmyčkách velice blízký a jsme rádi, že to tak vnímali i Pražané, neboť jsme zaznamenali množství pozitivních reakcí na sociálních sítích, a nyní tuto formu ocenili také odborníci,“ uvádí ředitelka odboru médií a marketingu magistrátu Jana Berková.

Konkrétně kampaň v nadsázce ukazovala, jak se Praha v době pandemie a následných lockdownů proměnila a že očkování je jedním ze způsobů, jak docílit toho, aby lidé mohli v hlavním městě znovu žít jako dřív. Například Vinohrady se zde vlivem pandemie změnily na „Virohrady“, Národní třída se pak stala „Marodní třídou“ kvůli tomu, že byla v rámci posledního roku víceméně opuštěná. 

U marketingových expertů kampaň okamžitě zabodovala a nyní v jejich souhrnném hodnocení za celý minulý rok, které bylo zveřejněno minulý týden, se dokonce umístila na první místě se shodným bodovým ohodnocením spolu s jinou reklamní kampaní.

„Kampaně veřejného sektoru vyžadují vždy specifický přístup, protože většinou řeší problém ve společnosti. Tato kampaň není výjimkou. Téma covidu a očkování je velmi citlivé a, jak všichni můžeme vidět, názorově rozděluje společnost. My v DDB věříme, že nenásilná forma exekuce s nadhledem, vtipem a samozřejmě s jasným vzkazem, je jediná správná cesta. Ocenění, která kampaň postupně sbírá, jsou pro nás pomyslnou třešničkou na zvyšujícím se procentu naočkovaných lidí,“ uvedl  Jan Faflík z DDB Prague.