Praha spolu s balíkovými přepravci otevřela druhé cyklodepo, tentokrát na Smíchově

Na pražském Andělu začalo fungovat nové cyklodepo. Zásilky z něj rozvážejí kurýři společností DPD, PPL nebo Rohlík.

Na pražském Andělu začalo fungovat nové cyklodepo. Zásilky z něj rozvážejí kurýři společností DPD, PPL nebo Rohlík. Zdroj: DPD

Na pražském Andělu začalo fungovat nové cyklodepo. Zásilky z něj rozvážejí kurýři společností DPD, PPL nebo Rohlík.
Na pražském Andělu začalo fungovat nové cyklodepo. Zásilky z něj rozvážejí kurýři společností DPD, PPL nebo Rohlík.
3
Fotogalerie

Největší soukromý balíkový přepravce v Česku DPD, součást mezinárodní sítě DPDgroup, se zapojil do projektu magistrátu a Technické správy komunikací. Stal se tak součástí druhého pražského cyklodepa, které zahájilo provoz na smíchovském Andělu. DPD již přes rok funguje v rámci sdíleného cyklodepa na Těšnově, které využívají i jiní přepravci, jako jsou Rohlík, DoDo nebo PPL. Ze smíchovského cyklodepa budou pěší a cyklokurýři doručovat balíčky na levém břehu Vltavy. 

Firma DPD už z cyklodepa na Těšnově u autobusového nádraží Florenc rozvezla téměř čtyřicet tisíc zásilek. Překročila tak polovinu všech balíků distribuovaných z depa, které využívají i jiní přepravci. DPD předběžně odhaduje, že začátkem příštího roku by z cyklodepa na Andělu mohlo doručovat zásilky šest pěších kurýrů a čtyři cyklokurýři. 

Smíchovské cyklodepo už má za sebou zkušební provoz, ve kterém kurýři během pár dnů doručili přes 1300 zásilek. DPD klade velký důraz na nízkoemisní rozvoz zásilek. „Již dříve jsme se zavázali doručovat do roku 2025 v Praze a Ostravě pouze nízkoemisně a cyklodepo na Andělu je tohoto plánu nedílnou součástí,“ vysvětluje generální ředitel DPD Miloš Malaník.

Cyklodepa slouží k rozvozu zásilek v širším centru Prahy. Hlavní město chce jejich rozšiřováním ulevit veřejnému prostoru, snížit dopravní zátěž, a přispět tak ke zkvalitnění života obyvatel v centru. „Kurýři největších logistických firem na ‚cargokolech‘ už v Praze doručili přes 68 tisíc balíků. Teď budou i na druhém břehu Vltavy šetřit místo na silnicích, chodnících i vzduch, který dýcháme,“ uvedl při zahájení provozu smíchovského cyklodepa náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Cyklodepy na Těšnově a u Anděla to ale zřejmě nekončí. DPD počítá s tím, že brzy otevře podobná cyklodepa v rámci dalších českých měst, a to ideálně opět ve spolupráci s místní samosprávou. Jaká města by to měla být, společnost zatím neupřesnila.

DPD také rozšiřuje svou flotilu nízkoemisních dodávek, které během doručování měří množství prachových částic ve vzduchu. Každý Pražan by měl mít brzy možnost zjistit ve webové aplikaci, jak kvalitní je ovzduší v okolí jeho bydliště.

Již fungující cyklodepo na Těšnově využívají kromě DPD další balíkoví přepravci, jako jsou DoDo, WeDo, DHL, Rohlík, Dáme jídlo nebo PPL. Všechny tyto společnosti se staly součástí cyklodep především kvůli tristní dopravní situaci v Praze, ale i kvůli záměrům snižovat emise. 

Podívejte se, jak se přepravují zásilky v centru Amsterodamu

Video placeholde
DHL představuje šlapací čtyřkolku • Michal Nosek, Kryštof Nosek