Notebook: Mráz přichází z Krušných hor

Krušnohorská zima je jako téma pro komunikační strategii doslova darem z nebes.

Krušnohorská zima je jako téma pro komunikační strategii doslova darem z nebes. Zdroj: Repro Strategie

Strategie , Richard Guryča
Šindelová na Karlovarsku potvrzuje, že i zapadlá krušnohorská obec se může stát vyhledávanou turistickou atrakcí. A že to jde i bez nákladné reklamní kampaně.

V krušnohorské Šindelové mrzne i v létě, přestože místní nadmořská výška nepřesahuje ani šest set metrů. Podobný přírodní úkaz je běžný například v Alpách, ale v relativně mírném terénu nedaleko německých hranic je to přece jen unikátní jev, za nímž podle místního meteorologa Rudolfa Kovaříka přijíždějí lidé z celého světa.

Zkušený meteorologický pozorovatel tak jednou předpověděl po horkém letním dnu ranní mráz, náhodný německý návštěvník k tomu přivolal televizní štáb a sláva byla na světě. Za všechno může tamní mrazová kotlina, v níž se slévají čtyři údolí. Unikátní krajinná konstelace tak vytváří jakousi past, z níž nemá chladný vzduch úniku. Téma pro komunikační strategii je tedy doslova darem z nebes a je jen na místních, jak ho do budoucna zúročí.

Rapl v dešti

Krušné hory si v poslední době opravdu nemohou stěžovat na nedostatek publicity. Nedávno vyvolal bouřlivé debaty na sociálních sítích například kontroverzní ohlas na novou kriminálku České televize s výstižným názvem Rapl. Jedni si libují, že je tady konečně pádná odpověď na trend zachmuřených severských detektivek, jiní vyčítají seriálu důraz na neustále hnusné počasí, které prý v Krušných horách zas tak hnusné není, anebo spoustu vulgárních slov či nehezké chování machistických policistů vůči těhotné kolegyni. Seriálu si všímají seriózní názorotvorné týdeníky i obskurní weby.

Krimiseriálu Rapl si všímají seriózní názorotvorné týdeníky i obskurní weby.Krimiseriálu Rapl si všímají seriózní názorotvorné týdeníky i obskurní weby. | Zdroj: archiv

Kriminálka jako žánr je samozřejmě esencí tisíckrát prověřených stereotypů. A klišé se už stihlo stát i z vlny kriminálek, které upoutávaly právě nabouráváním oněch stereotypů. Ale než neustálé přepínání z módu Bartoška-veterinář v rekalmě na Monetu do módu Bartoška-kriminalista v Mordpartě na Primě, to raději krušnohorskou plískanici a nadávajícího rapla.

Klášter (ne)pomohl gayům

Vedení Emauzského kláštera v Praze ve svých prostorách zakázalo vystupovat pražskému gay sboru Doodles. Ten měl zazpívat jako host programu jiného sboru, když se však prý představitelé kláštera doslechli, že jde o sbor sdružující gaye, vystoupení zrušili bez ohledu na to, že už byly vytištěny propagační letáky. Podle Strategie však Doodles až tak litovat nemusejí. Okamžitá vlna publicity v médiích i solidarity na Facebooku přinesla pěveckému seskupení přinejmenším ten kladný efekt, že o nich dnes ví i spousta lidí, která o podobném tělese dosud neměla tušení.

Na skok do Penny Marketu

Součástí jinak hezkého nového konceptu sítě prodejen Penny Market jsou relaxační minizóny pro děti. Nejde o nic velkého, v již publikovaných záměrech jsou v prodejnách plánovaná například místa na podlaze, kde si budou moci děti zaskákat panáka. Nabízí se škodolibá otázka, zda autor tohoto nápadu někdy nakupoval s dětmi. Víc než cokoli jiného je pro většinu rodičů nákup s nedospělými potomky nutným zlem. A cokoli, co by mohlo děti při průletu obchodem zdržet, začne většina uštvaných matek a netrpělivých otců rychle považovat za zrádnou past.

Penny MarketPenny Market

Ví to ostatně každý, kdo někdy musel volit mezi nekonečným přešlapováním nad skvělými dětskými hracími automaty v IKEA a dětským řevem, když už bylo fakt nutné hnout se dál. Děsivé představě netrpělivé fronty před panákem na podlaze Penny Marketu lze čelit snad jen pochybovačnou otázkou, kolik dětí tohle ještě dnes umí skákat.

Titulní strana Strategie 9/2016Titulní strana Strategie 9/2016 | Zdroj: Repro Strategie

Čtěte v nové Strategii
Článek vychází v zářijovém čísle měsíčníku Strategie, kde si dále můžete přečíst rozhovor s bývalým šéfem Microsoft Europe Janem Mühlfeitem, přibližujeme masivní celoevropskou protikuřáckou kampaň, uvadající lesk české bižuterie a naopak sílící brand Mamacoffee, přinášíme rozhovor s brand manažerem českého Samsungu Markem Havlíčkem a portrét nového šéfa Publicisu Tomáše Vargy.
Strategie vychází 23. 9. 2016.

Richard GuryčaRichard Guryča | Zdroj: archivRichard Guryča