Nova a Prima: Příští rok zdražíme

Omamný cinkot investorských milionů

Omamný cinkot investorských milionů Zdroj: Shutterstock.com

Televize Nova i Prima počítají pro příští rok s dalším zdražováním reklamy. Informace zazněla na páteční konferenci FLEMA Media v bloku věnovaném televiznímu trhu.

Ačkoliv ani jedna z televizí ještě nezveřejnila obchodní podmínky pro příští rok, jejich zástupci se v rámci konference vyjádřili k obchodním plánům pro nejbližší měsíce. „V roce 2014 chystáme mírné navýšení cen ve výši pohybující se kolem deseti procent,“ řekl výkonný ředitel FTV Prima Pavel Kejla a dodal, že klienti, kteří s Primou podepíší garance a splní stanovené objemy, mají šanci, že budou platit stejné ceny jako v letošním roce. Novinkou pro rok 2014 by měly být navíc crossmediální balíčky s nabídkou inzerce i na internetu a v rádiu.

Pavel KejlaPavel Kejla

„Do příštího roku chceme vstoupit s mottem vstřícnosti a garancí, budeme nabízet větší rozsahy záruk klientům, kteří se nám dlouhodobě zaváží,“ informoval o plánech pro příští rok obchodní ředitel CET21 Jan Vlček a zdůraznil, že model dlouhodobé spolupráce je pro Novu primárním zájmem. „Míříme k velmi nízkému navýšení cen, očekávám, že se vejdeme do stejného limitu jaký plánuje Prima, ale naši klienti dostanou za své peníze vyšší hodnotu,“ dodal Vlček.

Jan VlčekJan Vlček

„Sice jsme na letošním vývoji na televizním trhu vydělali, ale zároveň nám to přineslo řadu problémů. Některá naše rozhodnutí nemusela být nejpříjemnější, ale s většinou klientů jsme vše projednali tak, aby změny nepociťovali jako újmu,“ zrekapituloval Kejla vývoj v letošním roce, na jehož začátku přišla televize Nova s výrazným navýšením cen a pro Primu to následně znamenalo zvýšený zájem inzerentů, na který reagovala také zdražením reklamy.

Část zadavatelů sice přesunula své aktivity na Primu a Barrandov, část ale nákup prostoru v televizích výrazně omezila a soustředila se na jiná média, v případě některých mezinárodních firem došlo k přesunům části budgetů do jiných regionů. Podle odhadů odborníků tak letos zmizelo z televizního trhu zhruba 600 milionů korun.