Obalový design a kvalita hrají pro prodej potravin stále významější roli, uvádí výzkum
O koupi potravin se zákazníci rozhodují nejčastěji až v samotném obchodě. Mezi nástroji na podporu prodeje se proto na předních místech objevil obalový design, který vnímá jako důležitý 64 % respondentů, následovaný cenovou politikou, jež je důležitá pro 60 % společností. Velký význam má i podpora v místě prodeje (42 %) a specificky pak ochutnávky (52 %).
Více než polovina společností již své výrobky označila alespoň jedním logem kvality, necelá pětina respondentů plánuje využít takovou značku v budoucnu. Jedná se o třetí nejčastější plánované rozšíření nástrojů podpory prodeje hned po webových stránkách (24 %) a úpravě obalového designu (21 %), uvádí výzkum. Hlavní přínos, který potravinářské firmy od používání značek kvality očekávají, je navýšení důvěry zákazníků – vidí to tak 81 % společností. Navýšení tržeb je překvapivě až na druhém místě (60 %). Více než dvě pětiny společností pak spatřují ve značce kvality prostředek, jak se odlišit od konkurence. Stejně tak 39 % respondentů vnímá značku kvality jako garanci stálosti výroby a vysoké kvality svých produktů.