Online komunikaci po Novém roce ovládl Microsoft

Microsoft, Windows

Microsoft, Windows Zdroj: profimedia.cz

Téměř o tisíc procent se v prvních dnech roku 2013 zvýšila online komunikace o značce Microsoft. Vyplývá to z údajů KBM Group, která provozuje každodenní monitoring internetových článků, diskusí a sociálních sítí, sleduje trendy a analyzuje příčiny nečekávaných výkyvů v komunikaci více než 500 značek.

V první polovině ledna ve srovnání se srovnatelným obdobím v prosinci minulého roku růst komunikace, a sice v řádu tisíců procent, zaznamenaly dva subjekty. Největším skokanem je již zaniklá Union banka, velmi často skloňovaná v době prezidentské amnestie vztahující se i na bývalé vedení banky. Hned na druhém místě se umístil ruský Lukoil, o kterém se opět začalo mluvit jako o tématu spojeném s finalistou prezidentské volby Milošem Zemanem.

První skutečně komerční značkou je na třetím místě v žebříčku skokanů Microsoft, kterému narostla komunikace meziročně o téměř 1000 %. Důvodem je především rozhodnutí asijského výrobce mobilních telefonů Huawei vybavovat operačním systémem Windows Phone 8 své nejnovější modely.

Microsoft a mobilní telefony v online komunikaci (1.–14. 1. 2013)

Počet příspěvků: 766
Nárůst proti období 1.–14. 12. 2012: 979 %
Počet domén s relevantními zmínkami: 46
Počet autorů, kteří se k tématu vyjadřují: 328
Procentuální podíl příspěvků s pozitivním hodnocením: 61 %

Online komunikace o značce MicrosoftOnline komunikace o značce Microsoft

*Na svislé ose je absolutní počet publikovaného online obsahu (články, diskuse, Facebook, Twitter, G+)