Tendr tedy vyhrála agentura Mediaresearch, která zajišťuje měření už teď. Nova navrhla zrušení tendru, a i když její ředitel Jan Andruško prohlašuje, že má zájem o uspořádání standardního tendru, skutečnost se jeví být složitější. Podle jiných zdrojů Andruško nechce, aby vyhrála společnost Mediaresearch – důvodem mají být nadstandardní vztahy nového ředitele ČT Petra Dvořáka právě s touto agenturou, a tudíž obava z ovlivnění výsledků měření ve prospěch České televize. Jenže to je právě sporný argument – Česká televize právě přišla o možnost prodávat jakoukoli reklamu, s výjimkou sponzoringu a product placementu, kde ovšem výdaje nejdou pokládat za příjmy televize, neboť jsou z nich financovány jiné aktivity.
Divák to nepozná
Na reklamním trhu se může změnit pouze model, jakým způsobem se bude měřit – a to je právě kámen úrazu, o který se svedou největší boje. Proč nevadil způsob měření Nově do této chvíle? Proč proti výsledkům tendru neprotestují ostatní televize? Proč museli na Nově kvůli tendru odejít dvě osoby z vysokých manažerských funkcí? Ať už tento souboj stanic o to, kdo si nejvíc ukousne ze statistického koláče sledovanosti, dopadne jakkoli, pro běžného televizního diváka se nezmění vůbec nic, alespoň ne v dohledné době – televize mají nastaveny své cílové skupiny pevně a program je tomu přizpůsoben.
Určitě se ale nehraje o málo – změna metodiky průzkumu dokázala zásadně zamíchat také s měřením poslechovosti rádií. U televize bude důležitý třeba počet mladých lidí, nebo skutečnost, zda do průzkumu bude zahrnuto také vysílání mimo domácnosti. Ke změně metodiky bude zřejmě muset dojít – ať už bude ale finální výsledek tendru jakýkoli, dají se očekávat v příštím roce právní bitvy. Se současnou situací není totiž spokojen téměř nikdo.