Petr Pavlík pro Strategii: Mladí lidé chtějí mobilní drink

Petr Pavlík, generální ředitel Stocku Plzeň

Petr Pavlík, generální ředitel Stocku Plzeň Zdroj: Hynek Glos

Měsíčník Strategie přináší v lednovém čísle rozhovor s Petrem Pavlíkem, generálním ředitelem společnosti Stock Plzeň, prezidentem Unie dovozců a výrobců lihovin a adeptem na PR osobnost roku. Segment lihovin pokřivený rozmachem černého trhu se podle něj metanolovou kauzou paradoxně uzdravil.

V lednové Strategii dále najdete mimo jiné profil „brakové televize“ Šlágr a jejího vlastníka Karla Peterky, dozvíte se, kam zmizela vlezlá odrhovačka, kterou ze svých aut pouštěla v ulicích společnost Family Frost, tématem měsíce je pak marketingové pozadí olympiády v Soči i tuzemské aktivity ČOV.

Strategie 1/2014Strategie 1/2014 | Hynek Glos

Petr Pavlík chápe nominaci na PR osobnost roku jako uznání za to, jak s kolegy z Unie dovozců lihovin zvládli situaci kolem prohibice. „Naše PR vycházelo z dané situace a jeho podobu předurčovala nutnost komunikovat s tvůrci názorů, se státní správou a samosprávou. Neřekl bych, že by se někdo z nás mohl hodnotit jako guru v PR. Kdyby nebyla metanolová aféra, naše PR schopnosti by pravděpodobně zůstaly odborné veřejnosti utajeny.“

Znamená to, že jste komunikačně a marketingově prohibici zvládli?

V jeden čas se potkalo několik věcí, které jsme museli řešit. Dolehla na nás prohibice, zaváděli jsme změny do výroby, platil zákaz exportu a bylo potřeba informovat naše zákazníky, tedy přímé prodejce i restaurace. Cílem PR aktivit bylo vysvětlit, co se děje, a to nejen spotřebitelům, ale i všem zúčastněným na vlivných pozicích, tedy jak zákonodárcům, tak lidem, kteří řídí kontrolní orgány. Naším zájmem bylo pomoci jim najít cestu, jak zajistit, aby se tato situace už neopakovala. Na to, že jsme ji nemohli předvídat, jsme ji zvládli velice dobře.

Zajímali jste se o reakce spotřebitelů?

Už v období prohibice jsme zadali výzkum, který zjišťoval, jak spotřebitelé tu aféru čtou, čeho se obávají.

Co vám napověděl?

Bylo z něj patrné, že spotřebitelé se v situaci velmi dobře orientují. Už tenkrát rozuměli tomu, že ty problémy nejsou otázkou respektovaných značek a týkají se spíše menších firem, spíše regionálních nebo také nepříliš etablovaných značek. Jejich obavy směřovaly i k domácím míchačům. Zároveň si všímali, u jakých výrobků se to stávalo, že šlo nejčastěji o levnou vodku nebo levný tuzemák, ale už ne o bylinné likéry, whisky ani další. Průzkum potvrdil dohady, že se lidé báli dát si panáka nebo míchaný nápoj v hospodě, protože nevěděli, jestli dostanou opravdový produkt.

Petr Pavlík, generální ředitel Stocku PlzeňPetr Pavlík, generální ředitel Stocku Plzeň | Hynek Glos

Celý rozhovor s Petrem Pavlíkem a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 1, která vychází 21. ledna.