Potenciál vidím v kongresech

Radek Dohnal

Radek Dohnal Zdroj: Jiri Cerny

Předchozí roky byly pro hotely značně komplikované. Méně hostů, méně klientských akcí. Za spoustu problémů si hoteliéři ale mohou sami, říká generální ředitel Radek Dohnal.

V posledních letech si hoteliéři stěžovali na nižší obsazenost hotelových lůžek. Mnozí tak museli zlevňovat nebo vymýšlet marketingové podpory. Jak se u vás projevila krize?

Loňský a předloňský rok byly dost katastrofální, ale letos se návštěvnost zase začíná zvedat. Top Hotel je kongresový hotel a pro ten u nás konkurence až tak velká není. Problém nezpůsobila jen krize, za něco si můžeme sami. Třeba tím, že naše propagace je slabá a propagace Prahy je děsivá. Problém také je, že především hotelové řetězce podsekávají ceny a cestovní kanceláře se snaží předhánět a tlačí hotely s cenou dolů. Za ostatní si každý subjekt může tak trochu sám. Ale podílí se na tom také například špatná vymahatelnost práva v České republice. Když vás chce někdo v konkurenčním boji odrovnat, tak se mu to povede. Protože než se domůžete práva u soudu, trvá to mnoho let.

Někteří hoteliéři z důvodu menšího obsazení lůžek volili nové formáty prodeje, jako jsou například slevové portály. Šli jste také touto cestou, případně co jste na podporu hotelu udělali?

Máme tu pět restaurací a naše kuchyně je vyhlášená – připravovali jsme recepce pro české ambasády, pro 600 diplomatů, v Berlíně po dobu pěti let, v Bruselu, teď ve Varšavě pořádáme druhým rokem raut ke vzniku samostatného československého státu, loni to bylo pořádané v hotelu Marriott a letos to bude v hotelu Hyatt.

Je patrný větší důraz na cenu, nebo klienti dnes víc vyžadují individuální akce na míru bez ohledu na cenu?

Eventové organizace a akce pořádané k výročí společnosti preferují akci na míru. V ostatních případech je cena rozhodující.

Jedním z hlavních faktorů pro volbu lokace firemních akcí je gastronomie a samotná lokalita. Co zajímavého máte pro tento předvánoční termín pro B2B klienty připraveného?

Před Vánocemi se koná hodně firemních večírků. Pokud akci pořádá firma nebo je to pro omezený počet lidí, většinou se akce koná v restauraci ve městě. Když se jedná o větší událost, můžeme nabídnout skoro vše, co si zákazník bude přát. Počínaje bohatým rautem, večerní zábavou a pro náročné příjemným odpočinkem na našich pokojích nebo druhý den v našem wellness centru s bazénem. A jelikož nejsme přímo v centru, můžeme nabídnout i velké parkoviště. Pro naše individuální hosty připravil provozní úsek na říjen zvěřinové hody, Svatomartinskou husu a Svatomartinské víno a určitě neopomene ani Halloween a silvestrovský večer s bohatým rautem.

Velkou roli hraje samotný servis, služby, za kterými jsou lidé, zaměstnanci. Jak se vám daří udržet kvalitní zaměstnance, jak je školíte a motivujete k tomu, aby nedocházelo k časté fluktuaci?

Mám jednu zásadu. Když někdo pracuje a je tahoun, měl by dostat ještě víc peněz, než si zaslouží. A naopak – když se někdo jenom veze, dělá jen to, co musí, neměl by skoro dostat ani to, co si zaslouží. Držím se také zásady, že když něco slíbím, musím to splnit. Platí to oboustranně, pro nás i pro zaměstnance. Dobrým dáváme velkou šanci a otevíráme jim dveře.

Vaše nabídka je značně široká. Kde vy vidíte potenciál růstu?

Velký potenciál také vidím v kongresových akcích. Jen musí být podpora Prahy, jako kongresové destinace, také od magistrátu či od vlády.

Prezentace na internetu formou webových stránek je pro hotel už povinnost. Vaše patří mezi to lepší, co je na internetu k vidění. Přehledné, jasné a s rychlou navigací. Jaké jsou vaše komunikační kanály, odkud a přes co získáváte klienty?

Náš hotel propagujeme několika různými komunikačními kanály. Internetová prezentace a online systémy jsou jedním z nich, které se čím dál více stávají standardem současné doby. Naše základní prodejní cesta je obchodní oddělení, kde pracují zkušení sales manažeři, kteří se aktivně starají o naši klientskou databázi a její rozšiřování.