Prima family zápasí se sledovaností

logo Prima family

logo Prima family

Ne zcela úspěšný byl vstup do nového roku pro bývalou TV Prima, která se od 1. ledna změnila na Prima family. Se změnou názvu a vysílacího schématu televize došlo totiž i ke změně vysílací frekvence. Řada diváků si ovšem v neděli nepřeladila, takže sledovanost komerční televizní dvojky klesla v první den roku téměř na polovinu.

Program Prima family dosáhl první den vysílání podílu na sledovanosti 11,3 % (cílová skupina 15+). Shodou okolností zároveň došlo k chybnému zpracování dat ve společnost Mediaresearch, která provádí měření sledovanosti, a podle těchto prvních výsledků byl podíl Prima family ještě nižší, a to 9,76 %. TV Prima se přitom ještě v listopadu běžně pohybovala kolem 20procentní sledovanosti.

Mediaresearch pak v pondělí rozeslala vysvětlující dopis, který vše uváděl na pravou míru. „K uvedené chybě došlo v jedné z částí produkčního systému, bohužel lidskou chybou nebylo změněno nastavení jednoho z mnoha parametrů, kterých se tato výjimečná změna týkala, a žádný z automatických kontrolních procesů v rámci ranního zpracování dat chybné nastavení výpočtu nezaznamenal, chyba byla odhalena až při dodatečných kontrolách dat,“ uvedla Pavla Chlebounová ze společnosti Mediaresearch. Podle ní „předmětná chyba není chybou měření sledovanosti, ale pouze chybou zpracování naměřených dat a jejich interpretace“.

Pokud jde o celodenní sledovanost v cílové skupině diváků starších 15 let (15+), potvrdil první lednový den dominanci Novy (30,98 %), podíl ČT1 byl 16,45 % a dařilo se i TV Barrandov s 8,12 %.