Prima zvažuje další zdražení reklamy
Letošní přetlak na mediálním trhu přišel poté, co výrazné zvýšení cen oznámila televize Nova v rámci změn své obchodní politiky. „Muselo se nutně stát, že klienti přišli za námi a najednou chtěli vysílat něco, co bylo v násobku toho, co vysílají standardně,“ popsal Konrád. Vedle toho část klientů peníze přesunula do jiných médií nebo na jiné trhy, jako do Maďarska či do Polska, jiní své marketingové výdaje významně omezili. „Velká otázka je, jestli se v příštím roce vrátí,“ podotkl šéf Primy.
Prima již letos ke zdražení reklamy sáhla. „To trošku klienty zarazilo, ale zdaleka je to neodradilo. A teď ještě uvažujeme o tom, že zvýšíme cenu i na podzim,“ poznamenal s tím, že cena konkurence je stále vysoko. Podle Konráda by tak ani desetiprocentní zdražení nemělo zadavatele od nákupu vysílacího času odradit. Navíc o podzimním zdražení reklamy se mluví i v souvislosti s Novou, tato neoficiální informace přišla přímo z televize už během dubna.
Prima vzhledem k dosavadnímu vývoji na trhu letos očekává výrazné překročení původního plánu. Získané prostředky chce použít na výrobu nových pořadů. „Do podzimu jsme investovali opravdu podstatně větší peníze než kdykoli předtím. Vyplývá to jednak z toho, že peníze do společnosti přišly a přijdou, jednak z toho, že přeci jen potřebujeme určitou úroveň sledovanosti, abychom byli důvěryhodným partnerem pro klienty,“ uvedl šéf Primy.
Konkrétní chystané novinky nechce prozrazovat, potvrdil pouze novou sérii trochu pozměněné show Česko Slovensko má talent, v níž se jako jeden z porotců objeví moderátor Leoš Mareš. Očekávají se také dva pořady se Zdeňkem Pohlreichem, jeden jako pokračování úspěšného Ano šéfe! a jeden blíže neurčený formát. „Nová show s Pohlreichem určitě bude. Bude to velká show, my jsme sami zvědaví, co to s diváky udělá,“ uvedl Konrád. Pokračovat bude také seriál Cesty domů. Do budoucna nevyloučil ani návrat k dřívějšímu seriálu Obchoďák, který by podle televize po drobných úpravách mohl dál fungovat.