Psychologie.cz profituje díky placenému obsahu

Jan Majer, Media Architects

Jan Majer, Media Architects Zdroj: Partners

Online magazín Psychologie.cz nabídl v květnu exkluzivní placený obsah. Za první měsíc si roční předplatné objednalo 125 a jednorázové platby za přístup k placeným článkům a videím zvolilo dalších 423 lidí. Po spuštění placené sekce návštěvnost webu vzrostla o deset procent ze 100 na 110 tisíc unikátních návštěvníků za uplynulý měsíc.

„Našli jsme způsob, jak web zpoplatnit a nepřijít o čtenáře. Zachovali jsme stejný rozsah volně dostupných článků a vedle nich nabídli v placené části náročnější texty, videosemináře a online diskuse s odborníky,“ říká Jan Majer, vydavatel a šéfredaktor Psychologie.cz.

Neplacená část webu upoutává pozornost k placenému obsahu, zatímco příjmy z placené sekce umožňují efektivnější propagaci Psychologie.cz na sociálních sítích. Většina komunikace se čtenáři však probíhá zadarmo na dvou vlastních facebookových stránkách Jen mrtvé ryby plavou s proudem a Psychologie.cz, kde má projekt celkem 28 400 příznivců.

Psychologie.cz má podle měření Google Analytics v současné době 110 000 unikátních návštěvníků, z nich 60 procent se na web opakovaně vrací. Vydavatelem je splečnost Mindlab, kterou spoluvlastní Jan Majer a Jan Smetánka. Vedle vydavatelské činnosti se věnují také vzdělávání, koučinku a poradenství v oblasti osobního rozvoje, komunikace a médií.

Čtetě také: