Marketingové novum spočívá pochopitelně v tom, že oba řetězce neberou ani tolik byznys jeden druhému a svým logickým konkurentům, nýbrž hospodám, barům, vinárnám a dalším místům, které dosud ve většině světa činí lidskou existenci téměř snesitelnou.
Britský reklamní a marketingový server Brand Republic, jenž zprávu přinesl, je vůči záměru obou firem skeptický. „Spotřebitelé si zvykli připlatit si, když si dají skleničku jinde než doma, a očekávají více než jenom právě tu skleničku. Takový Jamie Oliver udělal dobrý tah, když do jedné ze svých restaurací zakomponoval italský grappový bar, aby ji odlišil od ostatních – ale jestli je možné něco takového replikovat v podmínkách řetězce, je nejistá věc.“
Večer ve "Stáru" |
Proti hlasu Brand Republic však hovoří jiná zkušenost: když je možné vybrat si mezi horším, levnějším artiklem a lepším, dražším, dopadá to vždy stejně: z oněch lepších se vyloupne nepatrné procento těch nejluxusnějších, které se uživí, zatímco ostatní zaniknou – a chlapci budou zvát dívky na skleničku do Pizza Hutu.
Scanner se podíval na kalendář, porovnal jej s datem svého narození a po dlouhé době pocítil jistou úlevu.
Daniel Deyl | Daniel Deyl