Scanner: Cena soukromí? Jedna libra nebo tři

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: archiv

Až příště pojedete londýnským metrem, nevystupujte z trasy metra District Line (na mapách bývá označována zeleně) na stanici Embankment; vyhněte se i přilehlé Villiers Street. Číhá tam jeden z agresivnějších - a zoufalejších – marketingových nápadů maloobchodního řetězce Tesco.

Ve spojení s firmou Weve, která se zabývá mobilním marketingem, identifikuje přenosné elektronické komunikační přístroje lidí, kteří buď projdou kolem jejich krámu častěji než pětkrát za dva týdny, nebo těch, kteří k nim zamíří právě z metra. Na dotyčné přístroje pak posílá slevové kupony v hodnotě jedné a tří liber. Během druhé poloviny května takto řetězec Tesco identifikoval 40 tisíc přístrojů.

Kupon lze využít v tamním obchodě na jídlo přes ulici. U automatické kasy tam odchycený kolemjdoucí jen kupon naskenuje spolu s nákupem – a sleva je na světě. Podle Teska je to nejúspěšnější jednorázová marketingová akce, kterou řetězec pamatuje. To nemusí znamenat mnoho: firma jen v dubnu prodělala 6,38 miliardy liber.

Kdyby se totéž dělo v Paříži jako součást kapitulace nebo v Berlíně v rámci utužení disciplíny, Scanner by tomu rozuměl. Že však Britové rádi prodají své soukromí za libru nebo tři, mu připadá nepochopitelné.