Z internetového průzkumu společnosti Sanep na téma venkovní reklamy v Praze vyplývá, že venkovní reklamu většina respondentů bere jako nedílnou součást prostředí, ve kterém žijí. S absolutním zákazem venkovní reklamy souhlasí 12,2 % dotázaných.
Dle názoru 64,1 % Pražanů by venkovní reklama v jejich městě měla být regulována pouze tak, aby se plakáty neobjevovaly na každém sloupu. Zhruba šest z deseti Pražanů (60,5 %) nesouhlasí se zrušením billboardů, jak to navrhuje náměstek primátorky pro územní plánování Matěj Stropnický.
Názory na absolutní zákaz venkovní reklamy v Praze |
Zhruba polovina obyvatel (50,7 %) hlavního města považuje venkovní reklamu jako užitečnou v oblasti kultury a téměř totožné procento dotázaných (50,2 %) ji vnímá jako navigaci o poloze podniků, obchodů či institucí.
Nejtolerantnější k venkovní reklamě je věková skupina 18–30 let. Odmítají ji naopak občané ve věku 55 let a více. Nejméně příjemná je Pražanům venkovní reklama v obydlených oblastech (31,8 %) a na fasádách domů (24,3 %). Nejvíce obyvatelům metropole vadí reklama na všech volných místech, např. sloupech (23,2 %), dále digitální obrazovky a digitální billboardy (19,1 %) a nelegální reklama (14,3 %).
Pro jasnou regulaci s vymezením reklamních zón se vyjádřilo 39,7 % dotázaných, pro zákaz reklamních plachet na fasádách domů 14,4 % dotázaných a absolutní zákaz venkovní reklamy si přeje 11,3 % Pražanů.
Téměř polovina respondentů (49,6 %) se domnívá, že reklama patří do obchodních zón. 81 % účastníků ankety sdílí názor, že Praha je venkovní reklamou zahlcena.
Průzkumu společnosti Sanep se zúčastnilo 1598 lidí ve věku 18–70 let.