Sex v reklamě je dvousečná zbraň

SEXÁTORKA: O směřování naší země bude rozhodovat to, zda lidé (a zejména muži) preferují prsatější či blonďatější svlečny

SEXÁTORKA: O směřování naší země bude rozhodovat to, zda lidé (a zejména muži) preferují prsatější či blonďatější svlečny Zdroj: Repro Strategie (Hynek Glos)

Erotika patří nepochybně k nejsilnějším emocionálním apelům v reklamě, jsou však oblasti, kde doslova nemá co dělat – například v politickém marketingu. Letos se ale tvůrcům předvolebních kampaní sexuální podtext vysloveně zalíbil, jak si můžete přečíst v říjnovém čísle měsíčníku Strategie.

V říjnové Strategii si dále přečtete rozhovor s Ivanem Krejčím, novým šéfem Rady pro rozhlasové a digitální vysílání, o svazku kapely U2 a značky Apple či o marketingovém řediteli Českého olympijského výboru Markovi Tesařovi.

Strategie 10/2014Strategie 10/2014 | Repro Strategie (Tomas Novak)

O pořádný rozruch se v září postarali mladí zlínští sociální demokraté, kteří na sociálních sítích zveřejnili předvolební plakátky s heslem „Pro spoustu z nás to bude poprvé. Nestyďte se nám dát šanci… Volte ČSSD!“, které doplnili fotkou ženského klína zakrytého rukou. V textu navíc zvýraznili slova „poprvé“ a „dát“. Reklama byla okamžitě po zveřejnění napadena jako sexistická a stažena.

Není to poprvé, kdy ČSSD využila spojení volební kampaně s erotikou. V květnu strana použila video, které vzkazovalo voličům, že sex je fajn, obzvláště ten na pracovišti. Škoda prý, že v Česku je přes půl milionu nezaměstnaných, kteří si logicky sex v práci nemohou dovolit. A proto nám klip doporučoval volit právě sociální demokraty.

ČSSD TO VÍ: Sex je náš, a voličů zvlášťČSSD TO VÍ: Sex je náš, a voličů zvlášť | Repro Strategie

Na erotično vsadila v předvolební kampani i kandidátka na senátorku Prahy 1 za ANO, sexuoložka Laura Janáčková. Plakáty v centru metropole, na nichž je vyfocena jen v negližé, se záměrně podobají těm, na kterých americká herečka Sarah Jessica Parkerová propaguje kultovní seriál Sex ve městě. Plakát s Janáčkovou hlásá její volební heslo Láska, sex a politika. Přestože je Janáčková známou rádkyní v partnerských vztazích a autorkou knížek o sexu, senátorský post si podle kritiků billboardu zaslouží větší vážnost než pozice bloggerky ve smyšleném seriálu. Ten má navíc své dny slávy už nějaký ten pátek za sebou. Šéf ANO Andrej Babiš to nicméně vidí jinak. „Naši občané jsou politikou dost znechuceni, tak ten sex je nějaké oživení,“ vysvětluje. Ne každý holt zná pravidlo: představ si svého šéfa ve spodním prádle a strach i respekt jsou pryč.

Celý článek a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 10, která vychází 21. října.