V říjnové Strategii si dále přečtete rozhovor s Ivanem Krejčím, novým šéfem Rady pro rozhlasové a digitální vysílání, o svazku kapely U2 a značky Apple či o marketingovém řediteli Českého olympijského výboru Markovi Tesařovi.
Strategie 10/2014 |
O pořádný rozruch se v září postarali mladí zlínští sociální demokraté, kteří na sociálních sítích zveřejnili předvolební plakátky s heslem „Pro spoustu z nás to bude poprvé. Nestyďte se nám dát šanci… Volte ČSSD!“, které doplnili fotkou ženského klína zakrytého rukou. V textu navíc zvýraznili slova „poprvé“ a „dát“. Reklama byla okamžitě po zveřejnění napadena jako sexistická a stažena.
Není to poprvé, kdy ČSSD využila spojení volební kampaně s erotikou. V květnu strana použila video, které vzkazovalo voličům, že sex je fajn, obzvláště ten na pracovišti. Škoda prý, že v Česku je přes půl milionu nezaměstnaných, kteří si logicky sex v práci nemohou dovolit. A proto nám klip doporučoval volit právě sociální demokraty.
ČSSD TO VÍ: Sex je náš, a voličů zvlášť |
Na erotično vsadila v předvolební kampani i kandidátka na senátorku Prahy 1 za ANO, sexuoložka Laura Janáčková. Plakáty v centru metropole, na nichž je vyfocena jen v negližé, se záměrně podobají těm, na kterých americká herečka Sarah Jessica Parkerová propaguje kultovní seriál Sex ve městě. Plakát s Janáčkovou hlásá její volební heslo Láska, sex a politika. Přestože je Janáčková známou rádkyní v partnerských vztazích a autorkou knížek o sexu, senátorský post si podle kritiků billboardu zaslouží větší vážnost než pozice bloggerky ve smyšleném seriálu. Ten má navíc své dny slávy už nějaký ten pátek za sebou. Šéf ANO Andrej Babiš to nicméně vidí jinak. „Naši občané jsou politikou dost znechuceni, tak ten sex je nějaké oživení,“ vysvětluje. Ne každý holt zná pravidlo: představ si svého šéfa ve spodním prádle a strach i respekt jsou pryč.