Svět zírá na rumunskou vzdělávací kampaň

Kampaň na podporu vzdělanosti v Rumunsku od agentury Geometry Global

Kampaň na podporu vzdělanosti v Rumunsku od agentury Geometry Global Zdroj: Mediafax (Dan Horia)

Agentura Geometry Global spustila kampaň podporující školní docházku ve spolupráci s rumunskou fotbalovou federací. Vtipná aktivace přitáhla pozornost světových médií.

Rumunská fotbalová federace a vydavatelství Niculescu Publishing House se přihlásily k nové kampani aktivační agentury Geometry Global zaměřené na základní školy, která byla uvedena při posledním fotbalovém zápase Rumunsko–Španělsko v rámci projektu Romanian Football Federation Supports Education.

Fotbaloví reprezentanti rumunského celku nastoupili k zápasu proti španělským kolegům s dresy bez svých čísel – přesněji řečeno jejich čísla byla vyjádřena lehkými a středně složitými početními úkony. Nejčastěji se jednalo o násobení či sčítání, ale výjimkou nebyly ani mocniny či zlomky.

Nepřehlédnutelná aktivace komunikační kampaně zasáhla přední světová sportovní, marketingová i klasická média. O neobyčejném upozornění na mezery ve výuce na základních školách psali mimo jiné The Guardian, The Washington Post nebo BBC.

Učebnicová kampaň

Rumunsko má podle studie Eurostatu nejvyšší míru opuštění školy (v roce 2014 to bylo 18 procent) a kampaň Geometry Global Bucharest se snaží apelovat především na autority, učitele, rodiče i další opinion leadry, jakými jsou také sportovci, aby se zasadili o prevenci tohoto nebezpečného jevu.

Dlouhodobá iniciativa rumunské fotbalové federace je propojena s vydavatelstvím Niculescu, které na podzim uvede na trh inovativní učebnici matematiky, jež má hravou formou zakomponovat matematické úkony rozvíjející a podporující logické myšlení do každodenního života, a zaujmout tak žáky čtvrtých tříd pro tuto disciplínu.

Kampaň na podporu vzdělanosti v Rumunsku od agentury Geometry GlobalKampaň na podporu vzdělanosti v Rumunsku od agentury Geometry Global | Mediafax (Dan Horia)

Rumunští reprezentanti se i dále budou podílet na propagaci nového učebního materiálu, jehož ukázka bude uvedena již v létě. Zatím však není zřejmé, jak bude propagace probíhat. Jisté je, že její součástí nebude online propagace.

Jak je to v Česku

V České republice je podíl lidí s ukončeným základním vzděláním 18 procent (podle údajů ČSÚ z roku 2011), avšak jsou započítáni i studenti středních škol, kteří tvoří více než třetinu tohoto podílu. Více než problém nízkého dokončeného nebo nedokončeného vzdělání trápí Českou republiku nadváha, potažmo obezita u dětí.

Právě v tomto směru se angažuje pobočka Geometry Global Prague, která dlouhodobě spolupracuje s Českým olympijským výborem na projektu Sazka Olympijský víceboj. Sportovnímu marketingu se věnuje ve větší míře – organizuje největší běžecký seriál na 5 a 10 kilometrů RunTour nebo T-Mobile Olympijský běh. V rámci sítě Geometry Global je toto sportovní zaměření unikátní a i pro rumunskou pobočku je spolupráce s fotbalovou federací spíš doplněním dalších aktivit.